اگر چه آمینو اسیدها ، اجزا و قالب‌های ساختار بدن ما هستند، اما هشت آمنیو اسید ضروری وجود دارد که در بدن ما ساخته نمی‌شوند؛ آمینو اسیدهایی که در اجزا گیاه آلوئه ورا وجود دارند. علاوه بر این این گیاه به تنظیم دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند و با استفاده مداوم از نوشیدنی آن، احساس تندرستی و سلامتی به شما دست خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه شربت  آلوئه ورا :

  • ژل شفاف (شسته شده) جدا شده از برگ آلوئه ورا:  یک برگ
  •  لیموترش تازه و یا آب پرتقال: ۱ عدد 
  •  عسل: ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری
  • آب: ۴ لیوان

طرز تهیه شربت آلوئه ورا :

روش نخست: ابتدا تمام مواد را در مخلوط کن ریخته و به مدت ۲ دقیقه قرار می‌دهیم تا کاملا مخلوط شود؛ سپس چند تکه یخ رابه آن افزوده و ۲ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خنک شود. در صورت تمایل می‌توانید مقداری گلاب و یا تخم ریحان نیز به آن بیفزایید.

روش دوم: مقداری از عصاره لیمو ترش، عسل و آب را در میکسر می‌ریزیم تا زمانی که از این مواد، مخلوط یکدستی به دست آید؛ سپس ژل را که از قبل در قطعات کوچک آماده کرده‌ایم به این مواد اضافه می‌کنیم. شربت در این مرحله آماده است.

شیوه جدا کردن مغز آلوئه ورا:

ابتدا برگ های آن را شسته و برای آسان در آوردن مغز داخلش آن ها را تبدیل به تکه‌های کوچک می‌کنیم و سپس تیغ دو طرف آن ها را برش داده و پوست سبزی که در بالای آن است را با چاقو جدا می‌نماییم؛ به طوری که ذره ای از این پوست روی مغز باقی نماند.

شیوه از بین بردن تلخی آلوئه ورا: 

ابتدا باید مغز آن را داخل آب سرد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دداده و چندین مرتبه در طی این زمان آب آن را تعویض می‌کنیم.

برگ های تازه آلوئه ورا خانگی دارای تلخی خاص خود هستند، اما آن هایی که داخل مغازه‌ها به فروش می‌رسند ی اتلخی به میزان کمتری دارند و یا اصلا بدون تلخی می‌باشند.