بر خلاف مبلغ یارانه که فقط به شماره حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود، سود سهام عدالت به حساب هر فرد جداگانه واریز می‌شود.

از این رو برای کودکان و اعضای زیر سن قانونی خانواده هم باید حساب جداگانه افتتاح کرد و سود سهام عدالت به هیچ عنوان به حساب والدین یا سرپرست واریز نخواهد شد.

شماره شبای بانکی خود را می‌توانید با استفاده از شماره حساب (و نه شماره‌ی کارت) از طریق سایت مخصوص هر بانک استخراج کنید. از طرفی نیاز به باز کردن حساب جدید نیست و همان شماره حسابی که از قبل داشته‌اید کفایت می‌کند.

ممکن است به علت نداشتن گردش مالی یا مسئله‌ی دیگری حساب شما مسدود یا راکد اعلام شود. از این رو از طریق مراجعه‌ی حضوری یا تماس تلفنی از فعال بودن حساب بانکی خود مطلع شوید. در غیر این صورت، پس از ثبت شماره‌ی شبای حساب مسدود یا راکد، پیامکی از سوی سامانه‌ی سهام عدالت به شما ارسال خواهد شد و مسدود بودن یا رکود حساب را اطلاع خواهد داد.

 شماره شبای حساب مشترک در سامانه پذیرفته نخواهد شد و حساب تنها باید به نام یک نفر ثبت شده باشد. ضمن این که شماره حساب تنها باید به نام شخص حقیقی باشد و شماره حساب شرکت یا اشخاص حقوقی مورد قبول نیست.

  پس از گذشت ۱۵ روز از ثبت شماره‌ی شبا در سامانه، پیام تایید نهایی آن در صورت تایید قابل مشاهده خواهد بود.