اخیرا قانون جدیدی در ایالت کنِتیکت آمریکا تصویب شده است که به قضات اجازه می‌دهد حقوق حیواناتی که مورد آزار قرار گرفتند را به رسمیت بشناسند و بر اساس آن حکم دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ۷۲۴ و به نقل از هافینگتون پست، در قانون جدید از حقوق حیوانات در برابر اذیت و آزار در دادگاه‌های قضایی دفاع خواهد شد.

جسیکا روبین، کارشناس حقوق حیوانات در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت:

 تمام ایالت ها با این مسئله درگیر هستند و همیشه پرونده های انسانی نسبت به پرونده های حیوانات اولویت داده می‌‌شوند. این قانون به حل این مشکل کمک می‌کند.

روبین یکی از هشت نفر حقوق دان کنِتیکت است که حقوق رسمی حیوانات را تایید کرده. تمام این وکلا در این خصوص آماده هستند و این به قاضی بستگی دارد که چه حقوقی در پرونده برای حیوانات در نظر بگیرد. ضمن این که وکلا این امکان را دارند که با گفتگو با شاهدان عینی و کارشناسان، دادخواست هایی را به قاضی ارائه دهند.

از طرح این قانون شش ماه گذشته و به تازگی در سطح عمومی اعلام شده است. با این که تا کنون قضات، پنج وکیل را در این خصوص منصوب کرده بودند، اما این هفته اولین بار بود که یک وکیل در این دادگاه حاضر شد. در این جلسه تیلور هانسن، دانشجوی حقوق دانشگاه کنتیکت از یک سگ که تحت شکنجه و حمله قرار گرفته بود، دفاع کرد.

از آنجا که اسم این سگ «دزموند» بود از این قانون هم به همین نام یاد می‌شود. دزموند در سال ۲۰۱۲ مورد ضرب و شتم و گرسنگی قرار گرفت و به علت خفگی درگذشت. متهم این پرونده توانست رد محکومیت کند. طرفداران این قانون می‌گویند که این قانون می‌تواند از وقوع آزار و اذیت حیوانات پیشگیری کند.

روبین در مصاحبه‌ای گفت:

اولین بار است که در ایالات متحده قانونی مثل قانون دزموند اجرا می‌شود.

به نظر می‌رسد که این قانون بخشی از یک حرکت جهانی در خصوص افزایش رفاه حیوانات باشد. در ماه ژانویه، آلاسکا هم قانونی تصویب کرد که وضعیت حیوانات خانگی در هنگام طلاق صاحبانشان بررسی شود.

در سال ۲۰۱۶ هم FBI شروع به ردیابی پرونده هایی کرد که در آن ها حیوانات در اثر وقایعی چون قتل، حمله یا آتش سوزی کشته شده بودند. بنا به گزارش صندوق دفاع از حیوانات، درس های بیشتری در دانشکده های حقوق در خصوص حقوق حیوانات ارائه خواهد شد.