اگر تا به حال به باشگاه بدنسازی رفته باشید، به طور حتم اشخاصی را دیده‌اید که اصلا از قوانین و مقررات باشگاه پیروی نمی‌کنند و شما را از آمدن به باشگاه پشیمان می‌کنند! در اینجا ۷ قانونی را برای شما فهرست کرده‌ایم که با پیروی از آن‌ها ورزش کردن برای خودتان و دوستان‌تان در باشگاه لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

۱. تجهیزات ورزشی را خیس از عرق، رها نکنید

عرق کردن هنگام ورزش امری بسیار طبیعی است. استفاده از یک حوله‌ی ورزشی مهم‌ترین بخش از قوانین و مقررات باشگاه بدنسازی است. همچنین می‌توانید به وسیله‌ی آن، عرق خود را از روی تجهیزات ورزشی پاک کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر دستگاه‌های ورزشی با چرم پوشیده شده است که تا هنگامی که با حوله به آن نکشید، عرق شما از روی آن‌ها پاک نخواهد شد.

۲. وسیله‌های ورزشی را اشغال نکنید؛ مگر آنکه در حال استفاده از آن‌ها باشید

بعضی افراد کارهای دیگر خود را بر روی وسایل ورزشی انجام می‌دهد. پیام با گوشی‌هایشان می‌فرستند، ایمیل‌هایشان را می‌خوانند، از خود سلفی می‌گیرند یا حتی هنگامی که بقیه منتظر استفاده از وسیله‌ی ورزشی هستند بر روی آن چرت می‌زنند. فراموش نکنید که برای ورزش کردن به باشگاه بدنسازی رفته‌اید!

۳. صدای بلند تماس و بلندگو

آزاردهنده ترین افراد باشگاه‌های بدنسازی کسانی هستند که در حین ورزش با صدای خیلی بلند با تلفن صحبت می‌کنند. افراد آزاردهنده‌ی دیگر کسانی هستند که موسیقی خود را با صدای بلند پخش می‌کنند که حتی بقیه با وجود استفاده از هدفون صدای موسیقی آن‌ها را می‌شنوند.

۴. دستگاه‌های ورزشی مال همه است

آیا به خاطر دارید که در مهدکودک به ما یاد دادند وسایل بازی مال همه‌ی بچه‌هاست؟ در باشگاه بدنسازی نیز باید چنین باشید. تمام وقت خود را به یک دستگاه خاص نچسبید! وقتی که می‌بینید بقیه منتظر هستند، دو ساعت تمام را از تردمیل استفاده نکنید.

۵. وزنه‌ها را هر جایی رها نکنید

مورد دیگری که شما باید در کودکی می‌آموختید این بود که اسباب‌ بازی‌هایتان را هر جایی رها نکنید. همین قانون نیز در باشگاه بدنسازی جریان دارد. بعد از استفاده از وزنه‌ها، آن‌ها را در جایگاه خودشان بازگردانید. رها کردن آن‌ها بر روی زمین ممکن است باعث افتادن و آسیب دیدن کسی شود.

۶. فشار آوردن به اعضای باشگاه

۶۰ دقیقه استفاده از یک دستگاه ورزشی گستاخانه است؛ اما دست به سینه ایستادن جلوی کسی که در حال ورزش است و نگاهی حاکی از «عجله کن» هم کار جالبی نیست.

۷. دیر کردن

به کلاس‌ها دیر نیایید. اصلا مهم نیست که این کلاس فیتنس گروهی یا یک جلسه‌ی تمرین خصوصی است. این کار ممکن است باعث پرت شدن حواس مربی و دیگر اعضای کلاس شود. اگر دیر رسیدید، حداقل تا بکوشید تا جایی که ممکن است کمتر مزاحم کلاس شوید.