عملا بسیاری از کارهای روزانه‌ی ما جنبه‌ی عادت دارند و آن‌ها را به صورت خودکار انجام می‌دهیم، بدون آن که به این موضوع فکر کنیم که راه بهتری برای انجام آن‌ها وجود دارد. در این مطلب به معرفی ۱۸ راهکار جدیدی می‌پردازیم که می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان شما کمک کند.

بالا بردن سرعت شارژ باتری

چنانچه گوشی همراه خود را در حالت پرواز (Flight Mode) قرار دهید، سریع‌تر شارژ خواهد شد.

انتخاب فونداسیون پوست

در هنگام انتخاب فونداسیون پوست، رنگ آن را به جای روی صورت یا مچ دست بر روی گردن خود امتحان کنید.

مرتب کردن کلیدها

اگر به هنگام پیدا کردن یک کلید از بین دیگر کلیدها گیج می‌شوید می‌توانید با استفاده از چند لاک ناخن مختلف، آن‌ها را رنگ کنید.

برداشتن پوست تخم مرغ

برای حذف پوست یک تخم مرغ آب پز با حداقل زحمت، یک قاشق چای خوری جوش شیرین در آب آن، قبل از جوشیدن بریزید.

اتو کردن بدون استفاده از اتو!

اگر از اتو کردن لباس‌ها خوش تان نمی‌آید شاید بخواهید از این ترفند استفاده کنید. لباس‌های خود را به همراه سه قطعه‌ی مکعبی یخ در خشک کن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. بخار تولید شده حین فرآیند خشک کردن باعث می‌شود تا از شر چین و چروک لباس‌هایتان خلاص شوید. فقط به خاطر داشته باشید که نباید تعداد لباس‌ها خیلی زیاد باشد.

حمام کردن

استفاده‌ی بیش از حد از ژل‌های شستشوی بدن باعث می‌شود که پوست بدن شما از دریافت چربی مورد نیاز محروم شود. کاهش چربی پوست، جدا از این که باعث خارش آزاردهنده‌ی آن می‌شود می‌تواند با مشکلات حادتر پوستی مانند اگزمای شدید مواجه شود. از این رو در برابر وسوسه‌ی کف آلود کردن زیاد بدن مقاومت کنید.

محافظت از گوشی در برابر رطوبت

برای محافظت از تلفن همراه خود در برابر رطوبت می‌توانید زمانی که در ساحل بوده یا مشغول حمام کردن هستید، آن را در کیسه پلاستیکی معمولی دارای درزگیر قرار دهید.

استفاده از پایه‌های صفحه کلید

زیر صفحه کلید کامپیوتر دو پایه‌ی متحرک وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا دید بهتری بر روی کلیدها داشته باشید. با این حال چنانچه در هنگام تایپ به صفحه کلید نگاه نمی‌کنید نیازی به استفاده از این پایه‌ها نیست؛ چرا که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث مچ درد شود.

سرنوشت دیگر برای بطری‌های پلاستیکی

با کمک بخش گردن و درب پلاستیکی معمولی می‌توانید پلاستیک فریزرهای حاوی مواد غذایی را به خوبی ببندید به طوری که هوا وارد آن نشود.

استفاده از گیره‌ی مو

معمولا بخش فلزی سنجاق‌های مو پس از کهنه شدن انحنا پیدا می‌کند که این امر می‌تواند موهای شما را بهتر از قبل ثابت نگه دارد.

از بین بردن آثار رژ لب

یک اسپری معمولی مو می‌تواند رد رژ لب را از روی لباس پاک کند. پس از اسپری کردن، ده دقیقه صبر کنید. سپس یک اسفنج مرطوب روی رد رژ لب بمالید و آن را داخل ماشین لباس‌شویی قرار دهید.

خنک کردن نوشیدنی‌ها در گرما

یک کاسه‌ی بزرگ با مخلوط آب و یخ به نسبت ۱:۱ آماده کنید. سپس به آن مقداری نمک اضافه کنید. (دو قاشق غذاخوری نمک به ازای هر لیتر آب). بطری‌های نوشیدنی را طوری داخل کاسه قرار دهید که به طور کامل با آب و یخ پوشیده شود. طی دو دقیقه، بطری‌های نوشیدنی ۸ تا ۱۰ درجه خنک‌تر خواهند شد.

گرم کردن یکنواخت غذا

وقتی می‌خواهید غذا را داخل مایکرویو گرم کنید، آن را به شکل حلقه بر روی بشقاب قرار دهید. این کار باعث می‌شود که تمام قسمت‌های غذا به صورت یکنواخت گرم شوند.

هنر استتار!

اگر می‌خواهید چیزی بنویسید که دیگران قادر به خواندن آن نباشند، کلمه‌ای دیگر بر روی آن بنویسید.

دفاع در برابر حشرات

پوشش‌های کاغذی کاپ کیک یک راه حل عالی برای محافظت از نوشیدنی‌ها در برابر حمله‌ی حشرات هستند!

بهترین راه برای ذخیره بستنی

 اگر می‌خواهید که بستنی در داخل فریزر نرم مانده و سفت نشود آن را در یک کیسه‌ی پلاستیکی درزگیر دار نگه دارید.

جلوگیری از گره خوردن سیم هدفون

با استفاده از یک قطعه‌ی پلاستیکی که برای بستن کیسه‌ی نان استفاده می‌شود، می‌توانید از گره خوردن سیم هدفون خود جلوگیری کنید.

سازماندهی فضای زیر سینک

با نصب میله در زیر سینک ظرفشویی می‌توانید فضای این قسمت را سازمان دهی کنید و اشیایی چون اسپری‌های تمیز کننده را به آن آویز کنید. با این کار فضای بیشتری را در این قسمت فراهم می‌کنید.