ظاهر طبیعی همیشه طرفدار داشته است. امروزه، خیلی از دختران زمان زیادی را صرف آرایش کردن می‌کنند تا در نهایت به چهره‌ای تبدیل شوند که با خود واقعی‌شان فاصله دارد. در صورتی که با انجام بعضی از کارهای ساده می‌توان بدون نیاز به آرایش، چهره‌ی مطلوبی را برای خود رقم زد.

در ادامه به معرفی ۱۰ ترفند ساده برای بی‌نیازی از آرایش خواهیم پرداخت:

ابروهای خود را به بهترین حالت درآورید

در یک چهره‌ی بدون آرایش، ابروها مرکز توجه هستند. از این رو شکل ابروی شما می‌تواند به صورت شما جلوه بدهد. در صورت نیاز ابروهای خود را رنگ یا حنا کنید. مطمئن شوید که رنگ انتخابی شما با موهایتان هماهنگی دارد. چنانچه ابروهای ضخیمی ندارید پیشنهاد می‌شود که روزانه از مخلوط روغن کرچک و ویتامین A به ابروهای خود بزنید. پس از چند هفته با مشاهده‌ی نتیجه، شگفت‌زده خواهید شد.

چشم‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید

برای این که چشمان شما زیباتر به نظر برسند مژه‌های خود را با فرمژه فر داده و سپس با ژل شفاف کنید. با این کار می‌توانید تاثیری فراتر از اکستنشن مژه (کاشت مژه‌ی مصنوعی) را مشاهده کنید.

از شر گودی زیر چشم‌ها هم خلاص شوید! برای این کار لازم است تغییراتی در رژیم غذایی خود لحاظ کنید. حلقه‌های تیره در زیر چشم می‌توانند ناشی از کمبود آهن یا ویتامین B در بدن باشند. جگر سیاه و گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی از این ترکیبات هستند. از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که اثر سفید کنندگی دارند یا شامل رتینول هستند.استفاده از کیسه‌ی آب سرد به همراه نعناع یا چای سبز هم بسیار مفید است.

دندان‌های خود را سفید کنید

یک لبخند جذاب به تنهایی ۱۰۰ امتیاز دارد! از این رو مطمئن شوید که هیچ کم و کسری در لبخندتان وجود ندارد. بنابراین توصیه می‌شود که پس از مصرف چای یا قهوه از خمیردندان‌های سفید کننده استفاده کنید. البته استفاده‌ی مداوم از این نوع خمیردندان‌ها توصیه نمی‌شود. چنانچه دندان‌های شما به طور طبیعی خاکستری یا زرد هستند به دنبال راهکارهای حرفه‌ای‌تر باشید.

لب‌های خود را فراموش نکنید

تغذیه، مرطوب کردن و لایه برداری معقول فقط مخصوص صورت نیست و لب‌ها هم به آن‌ها نیاز دارند. هر از گاهی با استفاده از روغن زیتون یا دیگر روغن‌های طبیعی لب‌های خود را براق کنید. هفته‌ای یک بار با یک مسواک نرم یا نوک انگشتان لب‌هایتان را ماساژ دهید. البته ابتدا آن‌ها را مرطوب کنید.

از موهای خود مراقبت کنید

رنگ کردن مو یا کوتاه کردن آن خیلی به درد چهره‌ی بدون آرایش نمی‌خورد. یک مدل موی ساده با رنگ طبیعی انتخاب کنید. انتهای موهای خود را به طور منظم قیچی کنید تا از آن‌ها در برابر گرما و ابزارهای فرم دهی محافظت شود. روغن نارگیل می‌تواند درخشندگی موهای شما را بیشتر کند. ضمن این که جلوی شوره و خشکی سر را هم می‌گیرد. شستشوی سر با جوشانده‌های گیاهی نظیر بابونه و بلوط موهای شما را درخشان‌تر خواهد کرد.

از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

اشعه‌ی ماورای بنفش باعث وقوع چین و چروک زودرس می‌شود. ضمن این که خطر ابتلا به سرطان پوست را هم افزایش می‌دهد که این مورد در خصوص پوست‌های روشن رایج‌تر است. از این رو استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF مناسب، نه تنها در تابستان بلکه برای تمام فصول سال لازم است.

بر روی پوست خود تمرکز کنید

متخصصین زیبایی معتقد هستند که صورت خود را نباید بیشتر از دو بار در روز بشوییم. حتی بهتر است که این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهیم. ضمن این که صبح‌ها می‌توانید از شیرپاک کن، لوسیون یا تکه‌های یخ استفاده کنید. نکته‌ی مهم این است که مالش بیش از حد پوست بسیار مضر خواهد بود. استفاده از ماسک‌های صورت هم اقدام مفید در جهت مراقبت از پوست است. اگر پوست شما بیش از حد حساس نیست، می‌توانید از مواد لایه بردار هم استفاده کنید.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی (حداقل ۷ تا ۹ ساعت) برای سالم نگه داشتن پوست ضروری است. از این رو قبل از ساعت ۱۱ شب به بستر بروید؛ چرا که بعد از نیمه شب «هورمون زیبایی» ملاتونین در بدن آزاد می‌شود. به پشت خوابیدن، چین و چروک‌های زودرس پوست را کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی خود را بازنگری کنید

مطالعات نشان داده‌اند که ارتباط مستقیمی بین وضعیت پوست و تغذیه‌ی ما وجود دارد. ماهی‌های روغنی دریایی، روغن‌های گیاهی، دانه‌ها و آجیل جزو مهم‌ترین غذاها هستند. آن‌ها سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E و کاروتن‌هایی هستند که علیه رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. محصولات لبنی هم کلید سلامتی شما هستند پس آن‌ها را هم در رژیم غذایی خود جای دهید.

رنگ مناسب خود را پیدا کنید

انتخاب درست رنگ لباس کمک می‌کند که رنگ پوست شما جلوه‌ی بهتری داشته باشد؛ ضمن این که عیب‌ها را می‌پوشاند و ظاهر را بهتر نشان می‌دهد. پوستی که آرایش ندارد رنگ پریده‌تر به نظر می‌رسد از این رو نباید رنگ‌های سرد و تیره را برای آن انتخاب کرد. رنگ سفید هم گزینه‌ی مناسبی نیست. بهترین رنگ‌ها در این حالت آبی، فیروزه‌ای، سبز زمردی و هلویی هستند. حالت ایده‌آل این است که رنگ مناسب خود را بر اساس قواعد خاص به درستی انتخاب کنید.