سرویس اجتماعی

چرا دختران ما مجرد می‌مانند؟

علت مجرد بودن دختران

سیما دختر زیبایی است که مدرک کارشناسی هم دارد .او شاغل است و ۳۰ سال دارد اما هنوز  خواستگار پیگیری ندارد. او گمان می‌کند علتش این است که  منزل پدری‌اش در محله‌ی ضعیف و فقیرنشین شهر است و اکثر پسرهای هم محله‌ی خودش  از لحاظ تحصیلی یا شغلی هم شان اون نیستند و پسرهای هم شان او، هم طبقه‌ی او حساب نمی‌شوند.

دخترانی سخت‌کوش که تلاش کرده‌اند با درس خواندن و رشد دادن خود مسیر درستی را در زندگی انتخاب کنند،  بعد از رشد و موفقیت متوجه می‌شوند، اگر این‌ قدر رشد نمی‌کردند راحت تر ازدواج می‌کردند.

مریم دختر دوست‌داشتنی و مهربانی است که کارشناسی ادبیات دارد با دلی دردمند علت از دست دادن خواستگارانش را مادرش می‌داند. مادر او ناراحتی اعصاب و روان دارد و رابطه‌ی مثبت و گرمی با دیگران ندارد و همین موضوع علاوه بر این که باعث شده به علت حضور کم‌تر مادر مریم در مهمانی‌ها و نشست‌های زنانه، مریم موارد کم‌تری به عنوان خواستگار داشته باشد، خانواده‌ی داماد نیز نگران سر گرفتن ازدواجی باشند که مادر ناراحتی روحی دارد و نمی‌تواند حامی خوبی برای دخترش باشد و هم نگرانی این را دارند که مبادا درآینده مریم نیز به ناراحتی‌های روحی مادرش گرفتار شود.

رویا ۳۲ ساله دختر لایق و جذابی است و وضع مالی خوبی هم دارد؛ اما پدری خسیس دارد که در خساست شهره است و با خواستگاران رویا طوری برخورد می‌کند که انگار داماد قصد بالاکشیدن پولش را دارد. او از خواستگاران رویا ایرادات واهی  می‌گیرد و مانع ازدواج رویا شده است.

بهاره ۳۴ ساله  مدرس دانشگاه است. او به دلیل تحصیل،  ازدواج خود را به تعویق انداخت؛ اما دو خواهر بعد از او که زودتر از او ازدواج کردند، این روزها طلاق گرفته‌اند و به خانه پدری برگشته­‌اند و خانواده‌ی خواستگار بهاره که متوجه این قضیه شده‌اند، اجازه ازدواج پسرشان را با دختری از چنین خانواده‌­ای را نمی­‌دهند؛ زیرا گمان می‌کنند خواهران بهاره الگو‌های خوبی برای او نیستند و طلاق در این خانواده قبحی ندارد.

شاید خیلی از دلایل بالا، کاملا منطقی و عقلانی هم باشد و ما خودمان نیز در مقام عمل سعی کنیم به سراغ مواردی برویم که کم‌ترین مشکلات را در این زمینه‌ها داشته باشند؛ اما واقعا تکلیف این دختران که مشکل و معضل آن‌ها مربوط به عملکرد خودشان نیست، چیست؟

به نظر می‌رسد این دختران موفق باید وظیفه‌ی خطیر دیگری نیز انجام دهند و آن تغییر ذهنیت‌های منفی جامعه‌ی خواستگاران با رفتار و اخلاق مثبت خودشان است. بالابردن اعتماد‌ به نفس و نشان دادن لیاقت و شایستگی یکی از بهترین راه‌های عملیاتی برای جنگیدن با موانعی است که محیط و اطرافیان به ما تحمیل می‌کنند. کم نبوده‌اند کسانی که با مشکلات مشابه ازدواج‌های خوبی هم داشته‌اند و توانسته اند به زندگی‌های موفق و شادی هم دست پیدا کنند. کسانی که گرچه دیر همتا‌ و جفت خود را یافته‌اند اما جفت و همتای خوب و در شانی پیدا کرده‌اند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید