چنانچه عاشق موهای بلند خود هستید امیدوار هستیم که هیچ گاه به مصیبت کوتاه کردن آن‌ها دچار نشوید! به هر حال، گاهی برای سلامت و تقویت موهای خود لازم است که دل به دریا بزنید و موهای خود را کوتاه کنید.

 برای این که بیماری یا مشکل موی شما جدی‌تر نشود این علایم را جدی بگیرید و در صورت مشاهده‌ی آن‌ها، اقدام به کوتاه کردن موهای خود کنید.

موهای شما دچار موخوره شده است

 آیا انتهای موهای شما هم دو شاخه یا شکسته است؟ میشل لی، از آرایشگران ارشد سالن اوا میشل در بوستون می‌گوید:

در حالت موخوره انتهای بعضی از تارهای موی شما در مقایسه یا دیگر تارهای مو ضعیف و نازک شده است.

او افزود:

در این حالت می‌توان شاخه‌های مو و سفیدک نوک آن را مشاهده کرد. بهتر است قبل از پیشروی موخوره، اقدام به کوتاه کردن موهای خود کنید.

 موهای شما در اثر استفاده از رنگ مو آسیب دیده است

 اگر تا به حال موهای خود را رنگ کرده باشید می‌دانید که امکان آسیب دیدن مو وجود دارد. استفاده از رنگ مو و‌هایلایت‌ها در بین افراد محبوبیت زیادی دارد. اما این کار باعث آسیب رسیدن به انتهای تارهای مو خواهد شد. شکل موهای شما مشخص می‌کند که آیا در اثر رنگ شدن آسیب دیده اند یا نه. موی آسیب دیده در اثر رنگ خاصیت کشش یا الاستیته‌ی خود را از دست می‌دهد و وقتی مرطوب می‌شود، تارهای مو به یکدیگر می‌چسبند.

 موهای شما دچار آسیب حرارتی شده است

مانند آسیب دیدگی رنگ، آسیب ناشی از حرارت هم می‌تواند هشداری برای کوتاه کرده مو باشد. چنانچه موهای شما دچار آسیب دیدگی حرارتی شود، مجعد یا وز دار به نظر می‌رسد. ضمن این که در حالت خشکی موهای شما موج دار دیده می‌شود.

 میکو برنچ، موسس کمپانی میس جسی در این خصوص می‌گوید:

موی دایما صاف یا دایما فردار می‌تواند برای ما خسته کننده و یکنواخت باشد. اگر به طور مداوم از دستگاه‌های فر یا صاف کننده استفاده می‌کنید، احتمال این که موهای‌تان دچار آسیب حرارتی شود وجود دارد.

شاید به غیر از کوتاه کردن بتوان از روش‌های‌ترمیمی دیگر استفاده کرد اما این روش‌ها مشکل را به صورت کامل حل نمی‌کند.

 قبلا موهای خود را به شکلی فانتزی خیلی کوتاه کرده‌اید

 وقتی موهای خود را به شکل لایه‌ای یا هر گونه شکل خاص دیگری کوتاه می‌کنید، لازم است که ظاهر آن را خوب نگه دارید.

 یک مدل خیلی خاص نهایتا تا شش هفته ساختار خود را حفظ می‌کند. چرا که رشد موهای خیلی کوتاه مشهودتر است.

 بنابراین اگر علاقه‌ای به کوتاه کردن مکرر موهای خود برای حفظ شکل فعلی ندارید، بهتر است سراغ مدل موهای خیلی کوتاه نروید!

 موهای شما چتری است!

 داشتن موی چتری از دیگر مدل‌هایی است که لازم است شکل آن حفظ شود. ممکن است لازم باشد که هر سه یا چهار رفته این موها مجدد کوتاه شوند. در حالت ایده آل برای حفظ چتری‌ها هر دو هفته یک بار باید به آرایشگاه بروید.

 موهای شما صاف و بی‌حالت شده است

 آخرین باری که موهای خود را کوتاه کرده‌اید کی بوده است؟ آیا آن زمان موهای شما حالت‌دار بود؟ چنانچه موهای شما حالت خود را از دست داده است، زمان کوتاه کردن آن‌ها فرا رسیده است.

همیشه موهای خود را می‌بندید

بستن همیشگی موها به صورت دم اسبی می‌توان نشان از این واقعیت داشته باشد که یک جای کار می‌لنگد! از آنجا که مدیریت کردن ظاهر موهای آسیب دیده کار سختی است اکثر افراد ترجیح می‌دهند که با روش ساده‌ای مانند بستن مو کار را تمام کنند!

اگر  هر روز موهای خود را به روشی شلخته دم اسبی می‌بندید، شاید دلیلش این باشد که کار دیگری با آن‌ها نمی‌توان انجام داد. از این رو ممکن است وقت آن رسیده باشد که موهای خود را با مشورت با آرایشگر کوتاه کنید.

 از موهای خود خسته شده‌اید

گاهی اوقات کوتاه کردن موها ربطی به سلامت موهای شما ندارد. شما فقط از ظاهر موهایتان خسته شده‌اید. یک تغییر قابل ملاحظه می‌تواند این خستگی را برطرف کند.