همه‌ی ما ممکن است عادات آزاردهنده‌ای داشته باشیم و در مسافرت این عادت‌ها پررنگ‌تر دیده می‌شود. اگر برای خدمه‌ی پروازتان که هر روز با بعضی از بدترین رفتارهای انسان‌ها رو به رو می‌شوند احساس همدردی می‌کنید، وقت آن رسیده که رفتار بهتری داشته باشید.

قدم اول آن است که بدانید شما در حال اشتباه کردن هستید. خدمه‌ی پرواز در مورد هرچیزی که آن‌ها را آزار می‌دهند سوالاتی پرسیده شد و آن‌ها امیدوار هستند که مسافران دیگر این کارها را تکرار نکنند!

در اینجا مواردی که حتی شما نمی‌دانستید انجام‌شان اشتباه است را از زبان خدمه‌ی پرواز عنوان می‌کنیم:

جای دادن وسیله‌ها در مکان‌های دیگر

چمدان‌هایتان را بالای سر بگذارید و کیف دستی‌های کوچک را زیر صندلی جلو قرار دهید. در این صورت ما فضا کم نمی‌اوریم و لازم نیست که کیف‌ها را چک کنیم.

سلام نکردن

امیدوار هستیم که مسافران هنگام سوار شدن به هواپیما به خدمه پرواز سلام کنند. (البته شروع سلام کردن از وظایف خدمه است!)

درخواست جمع زباله هنگام کار

لطفا آشغال‌های‌تان را به ما ندهید که بر روی چرخ نوشیدنی بگذاریم یا هنگامی که در حال غذا دادن هستیم از ما نخواهید که آشغال‌های‌تان را برداریم.

گذاشتن پاها روی دیوار یا صندلی دیگر مسافران

ما هیچ‌وقت در محل کار شما پاهایمان را به دیوار و یا روی میز تحریرتان نمی‌گذاریم.شما هم این کار را نکنید!

پرسیدن اینکه چه چیزهایی در فهرست غذایی دارید؟

یک فهرست از لیست غذاها برای شما وجود دارد. از ما میخواهید نام ۱۰۰ نوشیدنی مختلف را برای شما بگوییم در حالی که ۲۰۰ مسافر دیگر منتظر نوشیدنی‌هایشان هستند؟

گوش ندادن به هشدارهای ایمنی

هنگامی که خدمه در حال کار هستند، مقداری با احترام‌تر باشید.

تعیین نکردن مدل قهوه

وقتی که شما قهوه سفارش میدهید لطفا مشخص کنید که با شیر می‌خواهید یا شکر. در این صورت لازم نیست میلیون‌ها بار این سوال را تکرار کنیم.

مسئولیت وسیله‌های شخصی را قبول نکردن

کیف‌های سنگین را به داخل هواپیما نیاورید و از ما نخواهید که آن را در صندوق بالای سر جای دهیم.

اشغال کردن توالت هنگام کم شدن ارتفاع هواپیما

این کار باعث تاخیر هواپیما می‌شود

برنداشتن هدفون

لطفا هنگامی که ما برای پرسش نوشیدنی می‌آییم، هدفون را از گوش خود بردارید.

فشردن دکمه‌ی زنگ هنگامی که واقعا لازم نباشد

هنگامی که درست بعد از بلند شدن هواپیما اعلام کردیم مسافران بر صندلی‌های خود بنشینند، برای سوال‌های احمقانه دکمه‌ی زنگ را فشار ندهید.

لمس کردن خدمه‌ی پرواز برای جلب توجه آن‌ها

بارها به ما دست زده‌اند و ما رت به طرف خود کشیده‌اند.

رفتن به سرویس بهداشتی، هنگامی که علامت کمربند ایمنی روشن است

هنگامی که به بعضی مسافران یادآوری می‌کنید که علامت کمربند ایمنی روشن است، می‌گویند «حتما باید بروم.» در صورتی که مگر بچه‌ی دو ساله هستید که نمی‌توانید خود را نگه دارید!

در مورد انتخاب غذا بحث و جدال نکنید

اینجا فقط هواپیماست، رستوران و یا هتل پنج ستاره نیست. لطفا هنگامی که انتخاب دوم غذای تان را دریافت می‌کنید از خود بی خود نشوید!

خود را بر حق نشان ندهید

لطفا تلاش نکنید که صندلی بهتری را از آن خود کنید.

پابرهنه راه رفتن

لطفا، لطفا، لطفا پابرهنه  یا حتی با جوراب به دستشویی نروید. تا به حال با پای برهنه به توالت عمومی وارد شده‌اید؟ نخیر! در غیر این صورت برای تمیز کردن ادرار روی زمین با جوراب‌تان متشکر هستیم!

درخواست خودکار

لطفا از ما نخواهید که برایتان بیاوریم. می‌توانید همراه خود یک عدد خودکار بیاورید. باور این که کسی دور دنیا را بدون خودکار سفر کند خیلی سخت است.

بشکن زدن

لطفا اگر با ما کار دارید فقط بگویید ببخشید خانوم یا ببخشید آقا.

حرکات یوگا

از جا بلند شدن و اقدام به انجام حرکات کششی احتیاج به یک سالن یوگا دارد. انجام این کار در هواپیما بسیار آزار دهنده است.

ناراحت شدن از خدمه‌ی پرواز برای چیزهایی که هیچ تقصیری ندارند

موافق هستیم، خیلی بد است وقتی پروازی لغو شود و شما چیز مهمی را از دست بدهید. ما هم می‌خواستم به خانه برویم و کنسرتی را ببینم! حالا در یک اتاق کوچک فلزی گیرافتاده ایم در حالی که بر سر ما فریاد می‌کشید!

انتظار داشتن از خدمه‌ی پرواز که از تمام اطلاعات کابین خلبان مطلع باشد

شاید ما فقط از ۵ درصد مسائل پرواز آن باخبر باشیم. ما نمی‌دانیم هوا چقدر بد است، چرا از مسیر دیگری پرواز کردیم و چرا زودتر فرود نمی‌آییم. اما باور کنید همه‌ی این‌ها برای امنیت شما است.

گرفتن ناخن‌های پا

ما دیده‌ایم که بعضی مردم ناخن‌های پایشان را می‌گیرند. خیلی حال به هم زن است مخصوصا این که نمی‌شود آن‌ها را متوقف کرد! باور کنید یا نه این کار زیاد اتفاق می‌افتد!

تماشای فیلم‌های غیراخلاقی

بعضی از مردم در هنگام پرواز در داخل گوشی‌هایشان از این گونه فیلم‌ها می‌بینند! که گاهی اوقات حتی نمی‌شود به آن‌ها تذکر داد. چون نزدیک آن‌ها کودکان خردسالی نشسته است.

تلاش برای گرفتن نوشیدنی مجانی

گاهی بعضی مسافران به هواپیما می‌آیند و درخواست نوشیدنی مجانی می‌دهند. مثلا می‌گویند: «هواپیما تاخیر داشت، در عوض آن نوشیدنی مجانی‌ای به مسافرین می‌دهید؟» در جواب آن‌ها همیشه لبخند می‌زنیم.