شاید شما هم در بین دوستان‌تان افرادی را می‌شناسید که در هر زمان از روز که آن‌ها را ملاقات می‌کنید بوی خوبی می‌دهند. جدا از دقت در انتخاب عطر یا ادکلن مناسب، استراتژی‌های دیگری هم پشت این راز نهفته است که باعث می‌شود این افراد به صورت طولانی مدت خوشبو باقی بمانند. در ادامه به بیان این راز و رمزها خواهیم پرداخت.

استفاده از رایحه‌های قوی

آن‌ها از عطرهای قوی با ماندگاری بالا استفاده می‌کنند. در حالی که رایحه‌هایی مثل بوی مرکبات به سرعت پخش می‌شوند، بوی ترکیباتی مانند چوب صندل به تدریج آزاد می‌شوند. بنابراین اگر مدت زمان ماندگاری عطر برای شما اهمیت دارد بهتر است چنین نکته‌ای را در نظر بگیرید.

استفاده از ژل‌ها و لوسیون‌های خوشبو

عطرهای دلخواه آن‌ها در مواد مختلف از ژل شستشو در حمام گرفته تا لوسیون‌ها و روغن‌های مورد استفاده‌ی آن‌ها وجود دارد. با استعمال تعداد کمی از آن‌ها با هم، لایه‌هایی از رایحه‌ی مورد نظر در طول روز شما را همراهی خواهد کرد.

انتخاب قسمت مناسب بدن

آن‌ها می‌دانند که عطر خود را به کدام قسمت بدن بزنند. بخش بالای مچ دست، شکم، قفسه سینه، پشت زانوها و گوش‌ها از جمله قسمت‌های مناسب بدن برای استفاده از عطر هستند.حرارت این نواحی کمک می‌کند با بوی عطر به سراسر بدن گسترش پیدا کند.

مالش ندادن عطر

آن‌ها پس از اسپره عطر مچ دست خود را مالش نمی‌دهند و در برابر این عادت مقاومت می‌کنند. مالش بخشی که عطر زده‌اید باعث می‌شود که رایحه‌ی عطر ضعیف‌تر شود.

استفاده از عطر در زمان درست

آن‌ها می‌دانند چه زمانی خود را معطر کنند. پس از دوش گرفتن پوست شما مرطوب‌تر می‌شود. رطوبت اضافی کمک می‌کند که عطر تثبیت شود. ضمن این که خطر لکه دار شدن لباس یا آسیب دیدن جواهرات شما را در اثر استفاده از عطر از بین می‌برد.

مرطوب نگه داشتن پوست

آن‌ها پوست خود را مرطوب نگه می‌دارند. به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از هر گونه عطر پوست شما مرطوب باشد. پوست خشک تمایل به جذب بخشی از عطر دارد و سریعا آن را محو می‌کند. در حالی که پوست مرطوب باعث ماندگاری بوی عطر می‌شود.

نگهداری از عطر در محل مناسب

آن‌ها عطرهای خود را در محل مناسب نگهداری می‌کنند. گرما و رطوبت باعث تجزیه‌ی مولکول‌های عطر می‌شود از این رو مکان‌هایی مانند حمام برای نگهداری عطر مناسب نیستند. در عوض بهتر است عطرها را در محیط‌های خنک و خشکی مانند میز آرایش یا داخل کمد نگهداری کنید.

استفاده‌ی مجدد از عطر

آن‌ها چند بار در روز عطر خود را تجدید می‌کنند. از انجا که پوست شما یک اندام زنده است نفس می‌کشد و نمی‌تواند بوی عطر را به طور نامحدود در خود نگهدارد. ضمن این که راهنمایی‌های بالا فقط طولانی‌تر شدن بوی عطر را تضمین می‌کند. از این رو عطر مخصوص خود را به همراه داشته و در بازه‌های زمانی منظم از آن استفاده کنید.