گاهی اوقات مشاهده‌ی صورت‌های زیبا و بی‌عیب و نقص بعضی چهره‌ها در مجلات و سایت‌ها این باور را در ما ایجاد می‌کند که چندان زیبا نیستیم.

به دو تصویر بالا نگاه کنید. هر دو تصویر یک نفر هستند. عکس بالایی نسخه‌ی خام و بدون ویرایش است در حالی که عکس پایینی رتوش و بازسازی شده است. بارها افرادی را می‌بینیم که در به عکس ستاره‌های سینما یا مدل‌ها با حیرت و تحسین نگاه می‌کنند. حتی گاهی با خود می‌گویند: «وای! کاش لب‌های من هم همین شکلی بود» یا «چهره‌اش هیچ چیز کم ندارد». نکته‌ای که بیشتر مردم از آن غافل هستند این است که اکثر این تصاویر در مجلات و فضاهای آنلاین، ویرایش و دستکاری شده‌اند.

البته قرار نیست مدل‌ها، عکاس‌ها یا هر فرد دیگری را محکوم یا تخریب کنیم. بلکه این نکته را یادآور می‌شویم که به رسانه اجازه ندهید که شما را از ظاهر خود متنفر کند. بعضی عکاس‌ها از خود عکس گرفتن لذت می‌برند و تمایلی به بازسازی چهره‌ی یک فرد ندارند. اما در صورت درخواست مشتری تصویر را مطابق میل او ویرایش می‌کنند.

خود را در همان ظاهری که هستید قبول کنید و نگذارید که عکس‌های یک مجله یا سایت احساس بدی به شما القاء کند. همیشه به خاطر داشته باشید که هر چه که می‌بینید واقعی نیست. شاید این جمله یک کلیشه‌ی از مد افتاده باشد، اما حقیقت محض است. .در ویدیوی زیر نحوه‌ی ویرایش تصویر به صورت سریع نشان داده شده است: