دیوار خالی در هر فضا می‌تواند بستر مناسبی برای تزیین و زیبایی‌سازی محیط تلقی شود. در این مطلب راهکارهایی را معرفی کرده‌ایم که می‌تواند ایده‌های خوبی برای تزیین دیوار خالی منزل شما ارائه دهد.

چنانچه در منزل یا محل کار خود یک دیوار خالی بزرگ داشته باشید، اولین موردی که به ذهن‌تان خطور می‌کند این است که از این دیوار به عنوان فضای یک گالری استفاده کنید و اثری هنری را به آن بیاویزید. البته ایرادی در این طرز فکر وجود ندارد اما گاهی جذاب است که متفاوت و متنوع عمل کنیم. در این میان سبد‌های رنگی، طاقچه‌های دیوار کوب، اشیای رنگی، مجسمه‌های دیواری و جلوه‌های رنگی ویژه می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. در ادامه به معرفی ۹ راه حل خلاقانه برای تزیین یک دیوار خالی خواهیم پرداخت:

۱. سبدهای رنگارنگ به صورت دسته‌ای

 چرا وقتی می‌توانیم چندین سبد متنوع به دیوار نصب کنیم فقط به یک یا دو عدد کفایت کنیم؟ چند سبد تزیینی در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف جمع‌آوری کرده و قبل از نصب آن‌ها چیدمان مناسب‌شان را بر روی کف زمین امتحان کنید. چنانچه سبد رنگی پیدا نمی‌کنید خودتان سبدهای معمولی را رنگ‌آمیزی کنید.

۲. استفاده از حروف در ابعاد بزرگ

 در این مورد استفاده از دو حرف قطعا بهتر از یک حرف است. به کار بردن جفتی از این حروف می‌تواند معنای خاصی در یک فضای خالی ایجاد کند. چنانچه این حروف کمی با هم تداخل پیدا کنند، جلوه‌ی گرافیکی آن قوی‌تر هم خواهد بود.

۳. آویزهای دیواری رنگی بسازید

 البته قطعه‌ی موجود در این عکس توسط یک هنرمند ساخته شده است، اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید قطعه‌ای مشابه با آن بسازید. با استفاده از ابزارهای مستعمل دم دستی و دادن پیچ و تاپ به آن‌ها می‌توانید اشکال مدرن ساخته و روی دیوار آویزان کنید.

۴. جلوه‌های گرافیکی ایجاد کنید

 پس زمینه‌ی دیوار را رنگ پایه‌ای قرار دهید و سپس با رنگی متضاد خطوطی به شکل نواری و به حالت تصادفی رسم کنید. نصب قاب عکس هم می‌تواند به این حالت جلوه بدهد.

۵. از طاقچه‌های دیوارکوب برای نمایش هنرتان استفاده کنید

گاهی می‌توان آثار هنری یا نمایشی را به جای نصب مستقیم بر دیوار، بر روی طاقچه‌های تزیینی قرار داد. این عمل، جلوه‌ی بصری کار را افزایش می‌دهد و می‌توانید اشیای روی آن را تغییر دهید. برای مثال یک روز قاب عکس بگذارید و روز دیگر روی طاقچه‌ها گلدان قرار دهید.

۶. کلاه‌های خود را آویز کنید

 اجازه ندهید که کلاه‌های جذابی که دارید داخل کمد لباس مخفی بمانند. پس از دیوار خود همانند یک صفحه‌نمایش استفاده کرده و کلاه‌های نمدی، تریلبی، چرخ و فلکی و اسکیمر خود را نشان دهید. کلاه ندارید؟ ایرادی ندارد. با گردن‌بندها یا دیگر اشیای خود اثری مشابه ایجاد کنید.

۷. از کاغذ دیواری با فریم استفاده کنید

 در این تصویر، طول قابل کاغذ دیواری بر پایه طول سرتخت و عرض تختخواب‌ها تنظیم شده است. کاغذ دیواری به کار رفته در این عکس، حالتی زرق و برق دار دارد، اما می‌توان با توجه به بودجه از کاغذی مقرون به صرفه‌تر استفاده کرد.

۸. از پنل‌های چوبی با طراحی ماهرانه استفاده کنید

 اگر کمی ذوق معماری داشته باشید با استفاده از قطعات MDF می‌توانید با یک الگوی شبکه‌ای تیره رنگ دیوار خالی را بپوشانید.

۹.هر چیزی که الگوی جالبی داشت آویز کنید

با ذهن باز می‌توانید هر چیزی را به عنوان آویز منحصر به فرد بر روی دیوار خود نصب کنید. این موارد می‌توانند پوشش‌های رادیاتور، صفحات طرح دار، سبد یا هر مورد دیگری برای افزودن به این فهرست بی‌نهایت باشند.