شب یلدا یکی از مناسبت‌های مهم ایرانیان است که از دیرباز تاکنون مورد توجه قرار داشته است. شب یلدا که به‌عنوان بلندترین شب سال هم شناخته می‌شود، فرصتی خوب برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده و دوستان است تا درکنار هم اوقات خوشی را سپری کرده و سنت مهمان‌نوازی و احترام به دوستان و خویشاوندان را به جای بیاورند. پس چه زیبا است که برای پذیرایی کردن از مهمانان عزیز خود، از انار این میوه مغذی و خوشمزه استفاده کنید که برازنده این شب خاطره‌انگیز است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Jessicagavin،  اگر به دنبال یک نوشیدنی مقوی و لبریز از انواع مواد مغذی هستید که در‌عین حال طعمی ملس و دلپذیر داشته باشد، چه چیزی بهتر از اسموتی انار و گلابی که طعمی بهشتی دارد؟  هر جرعه از این اسموتی مملو از انواع مواد سالم و خواص میوه‌های فوق‌العاده است.

اسموتی انار- 724press.com

درست است که فصل پاییز به واپسین روزهای خود نزدیک می‌شود، اما هنوز هم انار در بازار دردسترس است. حتما اطلاع دارید که انار دارای چه خواص شگفت‌انگیزی است و چطور می‌تواند به طرق مختلف سلامت عمومی بدن انسان را ارتقا بدهد. فصل پاییز رو به پایان است اما هنوز سرمای زمستان در پیش است و دو بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا در کمین همه ما است. درچنین زمانی از سال بهتر است با مصرف انواع میوه و سبزیجات سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا ریسک ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهیم؛ دقیقا اینجا همان جایی است که اهمیت این نوشیدنی لذیذ بهتر مشخص می‌شود.

اسموتی انار در مجموع شاید در پنج دقیقه آماده نوشیدن باشد؛ نوشیدنی که هم از نظر طعم و مزه گوارا است و هم ترکیبی شگفت‌انگیز از انواع مواد مغذی را در خود دارد که وجودشان برای حفظ سلامت عمومی شما بسیار ضروری هستند. اما چه چیزی این نوشیدنی را تااین حد جذاب می‌کند؟

انار قرمز و انار سالم- 724press.com

میوه اصلی استفاده شده در تهیه این اسموتی انار خوش آب و رنگ است، یکی از شناخته شده‌ترین میوه‌های مفید و مغذی که رنگ و طعمی دلپذیر دارد. به گزارش ۷۲۴پرس، آب انار، دانه انار و حتی پوست این میوه لبریز از انواع آنتی اکسیدان‌های مفید همچون فلاوونوئیدهای پلی فنولیک همچون کاتچین، تانن، اسید گالیک و الاژیک و همینطور انواع آنتوسیانیدین‌ها است که همگی با از بین بردن عوارض خطرناک رادیکال‌های آزاد در بدن به جلوگیری از بروز بیماری‌هایی همچون سرطان کمک کرده و سلامت عمومی بدن شما را ارتقا می‌دهند.

از سوی دیگر آب انار حاوی ویتامین‌هایی همچون ویتامین C و   B5 و مواد معدنی همچون پتاسیم و فیبر است. در این دستور خاص به جز آب میوه ما از دانه‌های انار هم بهره می‌بریم که باعث می‌شود خاصیت این اسموتی چند برابر باشد. از آنجایی که هنوز انار در بازار پیدا می‌شود، فرصت درست کردن این نوشیدنی مغذی را از دست ندهید.

انار دان شده داخل کاسه چینی- 724press.com

اما دیگر میوه استفاده شده در تهیه این نوشیدنی گلابی است که خوشبختانه هنوز در دسترس است. گلابی مملو از فیبر است؛ به‌طوری که یک وعده  گلابی تقریبا  ۶ گرم فیبر دارد. دراین بین گلابی آسیایی مقدار فیبر بیشتری دارد؛ میوه‌ای که در فصول سردتر سال در دسترس است. میوه بعدی موز است که تنها بافتی خامه‌ای و طعمی شیرین به نوشیدنی شما اضافه می‌کند، بلکه آن را مملو از پتاسیم  و کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مقاوم هم می‌کند که با ایجاد احساس سیری از پرخوری جلوگیری می‌کنند.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاپسیکل با طعم هندوانه

توت فرنگی میوه بعدی است که شاید الان در دسترس همه نباشد، مگر اینکه از قبل فکر این روزها را کرده و مقداری از آن را به صورت منجمد در فریزر نگهداری کرده باشید. به گزارش 724Press، توت فرنگی هم سرشار از ویتامین C و فیبر بوده و منبعی عالی از اسید فولیک است. منجمد بودن توت فرنگی همچنین بافتی جذاب به اسموتی داده و آن را به صورت طبیعی خنک نگه می‌دارد.

انار و بلوبری- 724press.com

و درنهایت زنجبیل را داریم، ریشه گیاهی منحصربفرد که یک ماده غذایی فوق‌العاده مفید و  مغذی است. از دیرباز تاکنون از زنجبیل برای کمک  به رفع حالت تهوع، مشکلات گوارشی و درد ناشی از بروز التهاب در بدن استفاده می‌کردند. اضافه کردن زنجبیل باعث ایجاد حس گرما و همینطور اضافه شدن کمی مزه تند و تیز به اسموتی است. قبول کنید که با وجود این همه مواد مغذی و مفید، حیف است که بیش از این برای مرور دستور تهیه این نوشیدنی فوق‌العاده درنگ کنیم. بنابراین اگر دوست دارید این شب یلدا را خاطره‌انگیز و البته سالم‌تر از همیشه برگزار کنید، در مرور دستور تهیه این اسموتی دلپذیر با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مواد لازم

اسموتی انار با سیب قرمز و توت فرنگی- 724press.com

  • یک فنجان گلابی، خرد شده- اگر گلابی نداشتید می‌توانید از سیب هم استفاده کنید
  • یک عدد موز بزرگ
  • یک چهارم فنجان دانه انار
  • ۲    فنجان توت فرنگی منجمد
  • ۲    قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه ریز شده
  • یک فنجان تکه‌های یخ
  • یک فنجان آب انار

طرز تهیه

آب انار و دانه انار- 724press.com

مثل همه انواع دیگر اسموتی کافی است همه مواد را داخل مخلوط کن ریخته و نزدیک دو دقیقه بهم بزنید تا همه مواد به‌خوبی با یکدیگر مخلوط و حالتی یک دست و یکنواخت پیدا کنند.

اگر اسموتی بیش از اندازه غلیظ و متراکم است، می‌توانید مقدار بیشتری آب انار یا تکه‌های یخ را به مخلوط اضافه کنید تا درنهایت به مایه‌ای با قوامی غلیظ  و بافت خامه‌ای برسید. محتوی مخلوط کن را داخل دو عدد لیوان ریخته و در صورت تمایل با دانه‌های انار یا گلابی خرد شده تزئین کنید. نوش جان

مطلب مرتبط:  طرز تهیه دسر مخصوص شب یلدا (پودینگ چیزکیک هندوانه)

درپایان امیدوارم این نوشیدنی و اسموتی با بافت لطیف و خامه‌ای را تهیه کرده و از میل کردن آن در کنار اعضای خانواده و دوستان‌تان لذت ببرید. پیشاپیش از طرف ۷۲۴پرس دات کام شب یلدایی فراموش نشدنی و سرشار از خاطرات خوب و شیرین را برای همه شما عزیزان آرزو می‌کنیم. ایام به کام