فرمول ملایم شامپو بچه آن را به انتخابی مناسب برای انجام شستشو و تمیز کردن سطوح و اجسام تبدیل کرده است. اما آیا می‌دانید استفاده از شامپو بچه برای چه کارهایی مناسب است؟ دراین مرور با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان از این شوینده ملایم بهترین بهره را برد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از BHG، شامپو بچه با فرمول ملایمش، انتخابی مناسب برای تمیز کردن موی کودکان و حتی بزرگسالان است. درحالی‌که اکثر انواع شامپوها حاوی سروفاکتانت‌هایی همچون سدیم لوریل سولفات هستند که با کاهش کشش سطحی مایعات آلودگی و چربی را از بین می‌برند، فرمول شامپو بچه با داشتن مقادیر کمتری از این ماده با ملایمت بیشتری موها را پاک و تمیز می‌کند.

شامپو بچه-724press.com

هنگامی که دستورالعمل‌های تمیزکننده نیاز به انواع ملایم صابون دارد، شامپو بچه جز محصولاتی است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. صابون‌های ملایم برای انواع وضعیت‌ها کاربرد دارد، از تمیز کردن گلدوزی و سوزن‌دوزی‌های ظریف تا شستشوی برس‌های آرایشی کثیف و تازه این تنها بخشی از کاربردهای شامپو بچه است. درادامه هشت روش استفاده از شامپو بچه برای تمیزی را مرور خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

۱. تمیز کردن قلم‌مو‌ و براش آرایشی

پاک کردن قلموهای آرایشی با شامپو بچهر

معمولا توصیه می‌شود که در شرایط ایده‌آل بهتر است برس و قلم‌موهای آرایشی به صورت منظم هر هفته یا به صورت ماهانه تمیز شوند. این کار جلوی تجمع مواد آرایشی، سلول‌های مرده پوست و سبوم یا چربی پوست را گرفته و جلوی رشدونمو انواع باکتری‌هایی که ممکن است در این محیط زندگی کنند را می‌گیرد.

به گزارش ۷۲۴پرس، استفاده از شامپو بچه به‌عنوان یک تمیزکننده ملایم برای برس و قلموهای آرایشی راهکاری مفید است که می‌تواند جایگزینی ارزان‌قیمت و این برای پاک‌کننده‌های مرسوم باشد. برای استفاده از شامپو بچه کافی است چند قطره از آن را با کمی آب ولرم رقیق کرده و سپس براش را داخل این محلول قرار دهید و صبر کنید تا موهای براش شما در این مایه خیس خورده و آب به آنها نفوذ کند. درنهایت لازم است براش را به نرمی روی کف دست خود یا روی یک پد تمیز کننده سیلیکونی بکشید تا مواد جمع شده در لابلای موهای براش به‌تدریج از بین رفته و پاک شود.

موهای براش را با آب تمیز شستشو دهید و سپس آنها را کمی فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. مراقبت باشید موهای قلمو خراب نشده و به شکل درست خشک شود. اجازه دهید قلمو در جریان هوای آزاد به آرامی خشک شود تا درنهایت براش آرایشی‌تان آسیب نبیند.‌

۲. شستشوی البسه

شستشوی لباس با دست-724press.com

انواع خاصی از لباس و لوازم جانبی وجود دارد که بهتر است به‌جای ماشین لباسشویی، با دست شسته شوند. از جمله این موارد می‌توان به لباس‌های زیر زنانه،  لباس‌های ظریف، ژاکت یا لباس‌های دارای تزئینات اشاره کرد. هنگام شستشوی دستی، انتخاب‌های متنوعی وجود دارد، مثل استفاده از مواد شوینده مایع لباسشویی یا شوینده‌هایی که نیازی به آبکشی ندارند. اما بد نیست بدانید شامپو بچه هم می‌تواند گزینه‌ای عالی برای استفاده در این زمینه باشد.

هنگام شستشوی دستی مهم است که به خاطر داشته باشید دوز دقیق مواد پاک‌کننده باید چه میزان باشد که درنهایت لباس تمیز شده و از وجود هر نوع آلودگی پاک شده باشد. برای همین حتما به دنبال راهنمای استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستشوی دستی باشید تا میزان دقیق مورد نیاز برای شستشوی مواردی همچون جوراب شلواری، جوراب‌های بافتنی، ژاکت یا روپوش را مشخص کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

۳. شستن فضای داخلی کلاه

تمیز کردن کلاه ایمنی-724press.com

شامپو بچه یک انتخاب عالی برای تمیز کردن کلاه بیس‌بال و سایر انواع کلاه است که می‌توان از آن برای از بین بردن چربی، پوست مرده، عرق و محصولات مراقبت شخصی استفاده شده روی مو بهره برد. از طرف دیگر شامپو بچه همچنین می‌تواند گزینه عالی برای تمیز کردن فضای داخلی کلاه ایمنی باشد. به این ترتیب شما می‌توانید با استفاده از شامپو بچه خاک، گردوغبار و تجمع مواد آلوده‌کننده از جمله باکتری‌هایی که عامل ایجاد بوی بد داخل کلاه را پاک کنید.

مطلب مرتبط: روش‌هایی خلاقانه برای نظم بخشیدن به منزل و محیط کار

برای تمیز کردن کلاه ایمنی کافی است چند قطره شامپو بچه را با مقداری آب ولرم رقیق کنید. سپس یک پارچه سفید یا رنگ روشن را به این محلول آغشته کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس با فشار ملایم بخش داخلی کلاه را پاک کنید.  درادامه مراحل پارچه را بشویید تا از آلودگی پاک شود و درصورت نیاز یک بار دیگر مراحل تمیز کردن بخش داخلی کلاه را تکرار کنید تا زمانی که دیگر پارچه استفاده شده کثیف تا تیره نشود. درخاتمه کار هم داخل کلاه را با آب تمیز پاک کنید و سپس اجازه دهید کلاه در معرض جریان هوای آزاد به آرامی خشک شود.

برای تمیز کردن کلاه ایمنی با استفاده از شامپو بچه، چند قطره از شامپو بچه را در آب ولرم رقیق کنید تا یک محلول شوینده ملایم درست کنید. یک پارچه سفید یا روشن را در محلول آغشته کنید، آن را به خوبی فشار دهید و با فشار ملایم اما محکم، داخل کلاه را پاک کنید. پارچه را بشویید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا زمانی که پارچه سودی دیگر کثیفی و بقایای قابل مشاهده را از بین نبرد؛ سپس داخل کلاه را با آب تمیز به خوبی پاک کنید. فراموش نکنید که قبل از استفاده اجازه دهید در هوا خشک شود.

۴. تمیز کردن ابزارهای حالت دهنده مو

تمیز کردن برس و شانه-724press.com

انواع ابزارهای حالت دهنده مو مثل برس یا اتو مو باید هرازچندگاهی تمیز شوند تا تجمع سلول‌های پوستی مرده، روغن‌های طبیعی و محصولات آرایشی از روی آنها پاک شود. شامپو بچه می‌تواند به شکلی ملایم این نوع آلودگی‌ها را از روی این ابزارها پاک کند.

۵. پاک کردن رنگ و لکه رنگ

پاک کردن لکه رنگ از روی لباس-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، شامپو بچه ملایم می‌تواند برای از بین بردن لک‌های روی لباس هم به کار برده شود. از شامپو بچه برای پاک کرن برخی رنگ‌هایی که پایه آب هستند یا حتی برای پاک کردن لکه رنگ مو استفاده کنید. توجه کنید قبل از شستن شامپو بچه را روی لکه مورد نظر بمالید و درنهایت آن را آبکشی کنید. شامپو بچه برای پاک کردن رنگ لاتکس از برس‌های مخصوص رنگ کردن مو و دیگر ابزارها و مواد استفاده شده در کارهای هنری هم قابل استفاده است.

۶. شامپو بچه مناسب شستشوی سوزن دوزی، گلدوزی و سایر تزئینات دوختنی لباس

تمیز کردن سوزن دوزی -724press.com

پارچه‌های سوزن دوزی شده هم ممکن است کثیف شده یا لکه‌دار شوند. دراین صورت می‌توانید آنها را با استفاده از یک شوینده ملایم مثل شامپو بچه بشویید. بااین‌حال مهم است قبل از آبکشی سوزن دوزی‌های ظریف ابتدا رنگ نخ‌های آنها را بررسی کنید که آیا از ثبات کافی برخوردار هستند یا خیر. اگر نخ‌های استفاده شده در گلدوزی یا سوزن دوزی از نوع رنگ ثابت نباشند، شستشو می‌تواند رنگ نخ را تغییر داده و آسیبی جبران ناپذیر به آثار هنری و دست سازه‌های شما بزند.

مطلب مرتبط: نحوه پاک کردن و ضدعفونی کردن لپ‌تاپ و گوشی و وسایل الکترونیکی

اما اگر خیال‌تان از بابت ثبات رنگ نخ راحت است، کافی است محلولی از آب ولرم و چند قطره شامپو بچه آماده کنید و تکه سوزن دوزی شده مورد نظر را به مدت ده دقیقه داخل آن به صورت غوطه‌ور قرار دهید تا کثیفی، لکه و سایر تجمعات آلودگی از بین برود. پس از آن پارچه را با آب به خوبی بشویید و روی حوله قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شده و خشک شود. بهتر است پارچه را همان‌طور که روی حوله پهن شده است در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

۷. تمیز کردن جواهرات ساخته شده از فلزاتی همچون  مس، آلومینیوم و کروم

تمیز کردن جواهرات و بدلیجات-724press.com

درحالی که معمولا نمی‌توان از شامپو بچه برای تمیز کردن انواع جواهرات گرانبها همچون طلا، نقره یا جواهرات ساخته شده از پلاتین استفاده کرد، اما می‌توان از آن برای تمیز کردن جواهرات یا بدلیجات ساخته شده از کروم، آلومینیوم یا مس بهره برد.

به گزارش 724Press، با ترکیب چند قطره شامپو بچه با نصف قاشق چای‌خوری از یک محلول تمیزکننده می‌توانید یک پاک کننده ملایم جواهرات بسازید. آن را با استفاده از یک پارچه نرم روی  جواهرات بمالید تا درخشان و براق شوند. سپس  آنها  را خشک کرده و اضافه مواد را از روی آنها پاک کنید.

۸. تمیزکننده مقرون به صرفه همه‌کاره

شوینده های خانگی-724press.com

از آنجایی که شامپو بچه نوعی ماده صابونی ملایم است، درصورت دردسترس نبودن مواد پاک‌کننده دیگر می‌توان از آن به عنوان مایع تمیزکننده وسایل خانگی استفاده کرد. به‌عنوان نمونه می‌توانید شامپو بچه را به عنوان جایگزین مایع ظرفشویی برای پاک کردن و شستشوی ظروف استفاده کنید. همچنین از آن برای تمیز کردن کف، روی کانتر آشپزخانه، دیوارها و دیگر سطوح سخت بهره برد. شامپو بچه حتی برای شستشوی البسه با ماشین لباسشویی یا شستشوی با دست هم مناسب است.

مطلب مرتبط:  کاربردهای تفاله قهوه برای تمیز کردن منزل

درپایان این مطلب نظر شما در مورد کاربردهایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم چیست؟ آیا شما هم از این ویژگی‌های جالب شامپو بچه برای تمیزکاری منزل مطلع بودید؟ خوشحال می‌شویم اگر ایده دیگری در این زمینه دارید را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. درنهایت امیدواریم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید.