بستنی از جمله خوراکی‌های دلچسبی است که می‌تواند اسباب شادی و نشاط شما را فراهم کند. درواقع خوردن بستنی به‌دلیل سروتونین می‌تواند حال شما را از نظر روحی و روانی بهبود ببخشد. حتی گفته می‌شود بستنی می‌تواند شما را از افسردگی نجات دهد. نمی‌توان با قطعیت در مورد این مسائل ابراز نظر کرد، اما چیزی که مشخص است جذابیت این دسر سرد و شیرین و خوشمزه برای همگان است. اما آیا در مورد طعم جدید بستنی که ترند شده است، چیزی شنیدید؟

به‌گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bhg، در مسیر رسیدن به یک سبک زندگی سالم‌تر، لازم است که در نوع رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و مواد غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانیم که شاید چندان از خوردن آنها لذت نمی‌بریم.

اسکوپ بستنی- 724press.com

این روزها پیروی از سبک غذایی سالم حتی به معنی امتحان کردن چیزهایی است که در اساس تحمل امتحان کردن آنها را به دلیل پاره‌ای پیش‌داوری‌های ذهنی نداریم. به‌عنوان   نمونه این روزها غذایی عجیب ترند شده است که در آن ماهی کنسرو شده را با خیار شور داخل ورقه‌ای از نان کروسان یا پنیر می‌پیچند. دستورالعملی که همچون ویروس فضای مجازی را در برگرفته و هرکسی سعی دارد سلیقه و نظر خود را در تهیه آن اعمال و ایده‌هایش را با بقیه به اشتراک بگذارد.

یکی دیگر از خوراکی‌های عجیب این روزها تهیه نوعی عجیب از بستنی است که اگرچه نسخه‌ای متفاوت است، اما سالم و مغذی است و ظاهرا به همین دلیل بسیار پرطرفدار شده است. دراین روش از عصاره یا آب استخوان استفاده می‌شود که از جوشاندن استخوان حیوانات و بافت‌های همبند آنها در آب به مدت حداقل دوازده ساعت به دست می‌آید! بله، ایده‌ای عجیب و غیرمنتظره است اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید همین ایده عجیب تاچه‌اندازه در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

2 لیوان عصاره یا آبگوشت استخوان- 724press.com

به‌تازگی آبگوشت استخوان به‌عنوان یکی از غذاهای سالم و مغذی بسیار معروف و پرطرفدار شده است. میزان بالای کلاژن موجود دراین عصاره فواید زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به حمایت آن از حفظ سلامت روده اشاره کرد؛ ضمن آنکه آبگوشت استخوان منبعی خوب از پروتئین است. بااین‌حال مغذی بودن این ماده به این معنی نیست که طعم یا بافت آن مناسب استفاده در روند تهیه بستنی را دارد که قدر مسلم یکی از لذت‌بخش‌ترین خوراکی‌های سرد و شیرینی است که خوردنش باعث احساس شادی و نشاط در ما می‌شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه بستنی وانیلی

دکتر کیلیان پتروچی نویسنده، متخصص تغذیه و بنیان‌‌گذار «آبگوشت استخوان دکتر کیلیان» (dr. kellyann Bone Broth)، به‌تازگی دستوری را در شبکه تیک‌تاک به اشتراک گذاشت که از این ماده در تهیه بستنی استفاده می‌کرد. این متخصص تغذیه مدعی شد این نوع بستنی هم بسیار  مغذی است و هم طعم آن شبیه دیگر خوراکی محبوب این شبکه یعنی بستنی پنیر (Cottage Cheese Ice Cream) است.

آماده کردن بستنی با عصاره استخوان- 724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، دستورالعمل ارائه شده از سوی این متخصص تغذیه شامل مقدار زیادی مواد خوشمزه جانبی است که به کمرنگ‌تر شدن طعم آب استخوان کمک فراوانی می‌کنند. موادی همچون پودر کاکائو، شیر نارگیل و خامه از این جمله هستند که باعث می‌شوند این دستور طعمی عالی و بافتی خامه‌ای داشته باشد که همان بستنی را تداعی می‌کند. از طرف دیگر دستور آماده کردن این بستنی هم بسیار ساده است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه مواد را داخل محفظه بستنی‌ساز ریخته و به‌خوبی مخلوط کنید تا یک دست شود.

درنهایت این مایه بستنی را به مدت  بیست و چهار ساعت خنک نگه داشته و هرازگاهی آن را بهم بزنید تا درپایان به بستنی متفاوت اما دلپذیر خود برسید. دکتر پتروچی اشاره می‌کند که اگر در پایان فرآیند درست کردن بستنی، حس کردید بافت آن حال گچی یا دانه‌دار دارد؛ کافی است مقداری شیر نارگیل به مایه اضافه کرده و مجدد مخلوط کنید.

ریختن کارامل روی بستنی- 724press.com

البته درست کردن این بستنی تنها راهکار موجود برای گنجاندن آبگوشت استخوان در برنامه تهیه شیرینی‌های خانگی شما نیست. اگر گشتی در پینترست بزنید، دستورالعمل‌های زیادی پیدا می‌کنید که از آب استخوان برای درست کردن شکلات داغ و انواع مختلف دسر و بستنی استفاده کرده‌اند. امری که ثابت می‌کنید این ترکیب غیرمعمول تاچه‌اندازه مورد توجه قرار گرفته و همه‌گیر شده است.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پای بستنی و مارشمالو

اما قبل از آنکه وسوسه شوید و به دنبال دستور تهیه بستنی با طعم آبگوشت استخوان بروید، بهتر است از خود بپرسید آیا آماده هستید این بستنی را امتحان کنید؟ اگر فکر می‌کنید در مسیر خوردن مواد غذایی سالم‌تر هنوز برای چنین تجربه‌هایی زود است، می‌توانید به جای این بستنی به سراغ صبحانه آماده شده با غلات صبحانه غنی شده با ویتامین D رفته یا میوه مورد علاقه و جدید این روزها یعنی «کامو کامو» (camu camu) را امتحان کنید که سرشار از مواد مغذی است و به تقویت سلامت عمومی بدن شما کمک می‌کند.

بستنی با انواع میوه- 724press.com

درپایان نظر شما در مورد این ایده‌های عجیب چیست؟ شما کدام را ترجیح می‌دهید، دسرهای و خوردنی‌های متداول که به طعم‌شان عادت کردیم یا انواع دسر و شیرینی و تنقلاتی که درتهیه آنها از مواد غذایی غیرمعمولی همچون آبگوشت استخوان استفاده می‌شود. ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن تجربه و نظرات شما عزیزان هستیم، فراموش نکنید آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. پیشاپیش از همکاری و همراهی شما عزیزان قدردانی می‌کنیم.