اگر به دنبال حفظ سلامت پوست، شادابی و البته جوانی چهره خود هستید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. شاید این مسئله از چشم بسیاری از افراد پنهان بماند، اما تابش اشعه‌های خورشید به پوست می‌تواند اثراتی جبران‌ناپذیر به بار بیاورد که پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک از آن جمله هستند. بیشتر افراد برای محافظت از پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب سنتی و متداول استفاده می‌کنند، اما آیا محصولات جدید هم همان کارایی را دارند؟

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Lifehacker، کرم ضد آفتاب نقشی مهم در محافظت از پوست شما در برای تأثیرات مخرب اشعه‌های خورشید است که می‌تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود. استفاده از کرم ضد آفتاب همچنین ضخامت بافت پوست را حفظ کرده و مانع از تشکیل چین و چروک‌های زودرس می‌شود.

مالیدن کرم ضد آفتاب روی پوست کنار دریا- 724press.com

اما باوجود تمامی مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب، گاهی اوقات استعمال آن روی پوست باعث ایجاد حس چربی یا کدر شدن می‌شود. به‌ویژه زمانی که شما از این کرم روی پوست صورت استفاده می‌کنید، این احساسات ناخوشایند شدیدتر است. این مسئله شاید بسیاری از افراد را به این فکر بیندازد که آیا ممکن است بتوان به شیوه‌ای بهتر از پوست مراقبت کرده و به جای استفاده از کرم به سراغ محصولات دیگری در این زمینه رفت؟ اینجا است که شما می‌توانید از پودرهای ضد آفتاب استفاده کنید، محصولی که پیشرفتی امیدوارکننده در این زمینه به شمار می‌رود. اما شاید این پرسش ذهن شما را هم درگیر خود کند که آیا این پودرها هم می‌توانند همان کارایی کرم‌های ضد آفتاب را داشته باشند؟

مطلب مرتبط:  روی پلک‌های خود هم کرم ضد آفتاب بزنید!

بزرگترین مشکل استفاده از هر نوع کرم ضد آفتاب متعلق به هر برندی این است که شما  برای بهترین محافظت  از پوست خود، مجبور هستید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید و از طرف دیگر باید هر دو ساعت یک بار هم کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید. از طرف دیگر استفاده از لوسیون‌های ضد آفتاب سادگی خاص خود را دارد و حتی اگر شما دقیقا به میزان توصیه شده هم از آن استفاده نکنید، در صورت بالا بودن SPF  آن مشکلی به‌وجود نیامده و همچنان به بهترین شکل از پوست خود در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کنید. درنهایت استفاده از هر دو محصول مشکلات خاص خود را هم دارند.

ضد افتاب پودری- 724press.com

اینکه باید همیشه به مقدار کافی از آن استفاده کنید تا کاراییش حفظ شود، اینکه باید هر چند ساعت یک بار یک لایه ضخیم از آن را  روی پوست مالیده یا اسپری کنید و اینکه در کنار آن آیا استفاده از کرم پودرهایی که خود حاوی SPF هستند بدون مانع هستند؟ درواقع این مشکلی است که خانم‌ها را بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، چون آنها زمانی را صرف آرایش کردن صورت خود می‌کنند و استفاده از ضد آفتاب آن هم هر دو ساعت یکبار برای‌شان کاری سخت است.

مطلب مرتبط: ۶ نکته ضد پیری که زیبایی روزمره شما را متحول می‌کند

بنابراین استفاده از ضد‌آفتاب‌های پودر گزینه بهتری به نظر می‌رسد که هم به شما همان محافظتی که به دنبالش هستید را می‌دهد و هم  مشکلی برای حفظ آرایش به وجود نمی‌آورد. اما خب، به نظر نمی‌رسد این هم راهکار قابل توجهی باشد. چون براساس آنچه شماری از میکاپ آرتیست‌ها به نمایش گذاشتند، شما به میزان قابل توجهی از پودر ضد آفتاب احتیاج دارید تا به محافظت ایده‌آل پوست در برابر نور خورشید دست پیدا کنید و این هم  مسئله دیگری است که می‌تواند باز هم فرآیند آرایش کردن و استفاده از ضد آفتاب‌ها را   با مشکل مواجه کنید.

ضد آفتاب پودری و پد آرایش اسفنجی- 724press.com

درنهایت  باتوجه به این مسائل آیا استفاده از پودر ضد آفتاب بی‌فایده است؟ خب، دراینجا باید به یک قانون ماندگار در زمینه محافظت در برابر نور خورشید اشاره کنیم: اینکه بهترین ضد آفتاب، ضد آفتابی است که استفاده می‌کنید. یعنی اینکه شما حتی از اگر محصول نه چندان کارآمد استفاده کنید، باز هم بهتر از این است که پوست حساس خود را در مقابل نور خورشید بی‌دفاع بگذارید. به‌عبارت بهتر حتی اگر کارایی کرم‌های ضد آفتاب پودری چندان بالا نباشد، باز هم گزینه بهتری است تا از هیچ ماده‌ای استفاده نکنید. بنابراین گر شما هم دغدغه خراب شدن میکاپ‌تان را بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب به شکل لوسیون یا کرم معمولی دارید، این پودرها می‌تواند برای‌تان گزینه مناسبی باشد.

مطلب مرتبط: ۶ نکته برای حفظ زیبایی پوست و مقابله با پیری

فراموش نکنید متخصصان پوست توصیه می‌کنند ابتدا یک لایه ضد آفتاب معمولی (کرم) روی پوست بزنید و سپس روی آن آرایش کنید و استفاده از پودر را برای بعد از میکاپ بگذارید. به‌همین دلیل بهتر است ضد آفتاب‌ پودری را گزینه اصلی خود قرار نداده و حتما از ضد آفتاب‌های سنتی استفاده کنید تا محافظت بیشتری داشته باشید. درنهایت فارغ از نگرانی برای برهم خوردن آرایش صورت، پوست شما برای جوان ماندن  همچنان نیازمند محافظی است که از لطافت و تراکم آن در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند.

انواع بسته بندی پودر ضد آفتاب- 724press.com

شما از چه نوع ضد آفتابی استفاده می‌کنید؟ ضد آفتاب‌های سنتی یا مدل‌های جدید و غیر سنتی همچون ضد آفتاب‌های پودری یا کرم پودر حاوی ضد آفتاب؟ آیا اصلا به اهمیت استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست توجه دارید؟ تجربه‌ها و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، از این همراهی شما پیشاپیش سپاسگزاریم.