هنوز فصل تابستان به پایان نرسیده است و فرصت برای تماشا و بازدید از جاذبه‌های گردشگری باقی است. اگر اهل سفر به کشورهای دور و نزدیک هستید و دوست دارید نگاهی به آثار باستانی و به ویژه قلعه‌های قدیمی بازمانده از دوران  گذشته را دارید، پیشنهاد ما بازدید از این قلعه نه چندان بزرگ اما جذاب در کشور ایرلند است که در جزیره‌ای کوچک واقع و به‌وسیله‌ی آب احاطه شده است. دراین مرور با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Go-to-Ireland، «قلعه کلاف اوتر» یا کلاف اتر (Cloughoughter Castle) قعله قدیمی است که روی جزیره‌ای کوچک و در میان دریاچه‌ای احاطه شده با زمین‌های کشاورزی و تپه‌های پوشیدن از درختان جنگلی قرار گرفته است. 

جزیره کوچک مصنوعی وسط دریاچه-724press.com

کناره‌های دریاچه با نیلوفرهای خوش آب و رنگ پر شده و درکنار آن شاهد رفت و آمد قوهای سفید رنگی هستیم که خطوط ساحلی این ناحیه را به اشغال خود درآورده‌اند. از طرف دیگر دریاچه اطراف قلعه هم محل مورد علاقه انواع حواصیل مثل حواصیل آبی و حواصیل بزرگ تاج‌دار است و خب، واضح است که اینجا یکی از مکان‌های گردشگری مورد علاقه کسانی است که برای تعطیلات سفر به کشور ایرلند را انتخاب کرده‌اند.

قلعه کاف اوتر بیشتر به‌عنوان مکانی شناخته می‌شود که اسقف محبوب بدل (Bishop Bedell) درآنجا زندانی بود و سرانجام درهمان‌جا هم درگذشت. این قلعه دارای برجی مدور است که در جزیره‌ای مصنوعی  قرار دارد. این نوع جزایر با نام کرانوگ (Crannogs) شناخته می‌شوند. کرانوگ‌ها در سراسر ایرلند و اسکاتلند یافت می‌شوند، خانه‌های ساخته شده در جزایر مصنوعی روی آب که معمولا به‌وسیله پل یا یک گذرگاه با ساحل درارتباط هستند. گفته می‌شود تاریخچه ساخت اولین کرانوگ در بخش‌های مرکزی اسکاتلند به اوایل عصر آهن یعنی به بیش از دو هزار و پانصد سال قبل بازمی‌گردد.

قلعه کلاف اوتر در ایرلند-724press.com

اما در مورد قلعه کلاف اوتر باید گفت که براساس مدارک موجود به نظر می‌رسد این قلعه در اوایل قرن سیزدهم ساخته شده است و تقریبا به مدت سیصد سال به بزرگ‌ترین قلعه ایرلند یعنی خاندان اورایلی (O'Reillys) تعلق داشته است. دژ و قلعه مذکور تا سال  ۱۶۰۰ میلادی در کنترل این خاندان بود تااینکه درخلال  نبردی به‌وسیله بریتانیایی‌ها اشغال شده و به یک قلعه سلطنتی تبدیل شد. درسال ۱۶۴۱ این قعله مجددا به‌وسیله خاندان اورایلی تصرف شد  و این وضعیت  تا سال ۱۶۵۳ ادامه داشت؛ یعنی زمانی که دیگر قلعه به شدت آسیب دیده  و درنهایت متروکه شد.

مطلب مرتبط:  تصاویر دریاچه زیبای پلیتویک از دریچه دوربین عکاسی خوش ذوق

این قلعه را باید یک اثر تاریخی عاشقانه و باستانی دانست و شاید به همین خاطر است که به‌ویژه مورد توجه کسانی قرار دارد که برای سفر ماه عسل سری به کشور ایرلند می‌زنند. اگر در امتداد خطوط ساحلی ناحیه «Lough Erne» رانندگی کنید، به‌سادگی قادر به مشاهده این قلعه هستید. هرچند یک ساعت قایق سواری در امتداد آبراه و با حضور یک راهنمای محلی هم می‌تواند شما را به تماشای این جاذبه تاریخی ببرید. حیات‌وحش دیدنی این منطقه، مزارع خوش آب و رنگ و البته نیلوفرهای زرد از جمله دلایل دیگری است که تماشای قلعه کلاف اوتر را به تجربه خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند. علاقمندان طبیعت زیبای این منطقه شاید حتی شانس تماشای مگس آبی کبالتی کمیاب را هم پیدا کنند.

چشم انداز جاذبه گردشگری در ایرلند-724press.com

قلعه کلاف اور که برای بیش از  ۳۵۰ سال خالی از سکنه باقی مانده، این روزها ظاهری متروکه است که نشان از جدال این دست سازه بشر با  گذشت زمان و تغییرات آب و هوایی است که باعث فرسودگی آن شده‌اند. بااین‌حال اینجا هنوز هم بهشت عکاسان، رویای علاقمندان طبیعت و جذابیت نابی برای مورخان است که از حال‌وهوای عرفانی و اسرارآمیز آن لذت می‌برند. حضوری غیرقابل انکار، قدرتمند که نگاه را خیره خود می‌کند، گویی جادوی پنهان شده در میان سایه‌ها آن را احاطه کرده است.

درپایان نظر شما در مورد این قلعه باستانی چیست؟ آیا شما هم به تماشای قلعه‌های قدیمی که یادگارانی از دوران کهن هستند علاقه دارید؟ خوشحال می‌شویم نظر، تجربه و دیدگاه خود را دراین زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس