مرغ یکی از مواد غذایی پرکاربرد است که می‌توان از آن در تهیه انواع خوراک‌های لذیذ و پرطرفدار استفاده کرد. اگرچه اکثر مردم برای طعم دار کردن گوشت مرغ از موادی تقریبا یکسان استفاده می‌کنند، بد نیست گاهی هم به کار تنوع داده و از موادی متفاوت بهره ببریم تا طعمی تازه را تجربه کنیم. دراین مرور با ما همراه باشید تا دستور تهیه مرغ شکری را مرور کنیم که با سیر مزه‌دار شده است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Allrecipes، این مرغ در سسی شیرین و عسل مانند پخته می‌شود که باعث می‌شود رنگ مرغ قهوه‌ای و بافت آن ترد و دلپذیر شود. 

ران مرغ سرخ شده- 724press.com

شاید خیلی‌ها از پوست مرغ خوششان نیاید، اما آن دسته که این بخش از مرغ را دوست دارند حتما عاشق پوست ترد و شکری این نوع مرغ می‌شوند. درواقع تشکیل این پوست طلایی- قهوه‌ای رنگ، ترد و البته شیرین، باعث متفاوت بودن این دستور پخت می‌شود.

ران مرغ بدون استخون یا همراه استخوان هر دو گزینه‌هایی خوب، مقرون به صرفه و البته خوشمزه برای استفاده در این دستور پخت هستند. بااین‌حال باور کنید مرغ با استخوان طعم و کیفیتی بهتری دارد که باعث می‌شود شما لذت بیشتری از امتحان کردن این خوراک ببرید. از طرف دیگر استفاده از ران بدون استخوان برای زمانی که وقت کمی برای تهیه غذا دارید، ایده‌آل‌تر هستند. ضمن آنکه همچنان بافت ترد و طعم شیرین خود را حفظ می‌کنند.

مواد لازم

ران مرغ با برنج و کنجد سیاه- 724press.com

  • هشت عدد ران مرغ با استخوان- می‌توانید پوست آن را بگیرید یا نگه دارید
  • ۳ قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • ۴ حبه سیر- ریز خرد شده یا رنده شده
  • یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم
  • نصف قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری آویشن خشک
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری ریحان خشک

طرز تهیه

ران مرغ کبابی با پوست برشته- 724press.com

برای شروع ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۰۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حالا ران مرغ را روی یک سطح صاف یا تخته مخصوص آشپزخانه قرار داده و دو طرف آن را با نمک و فلفل سیاه تازه مزه‌دار کنید. یک تابه مناسب را روی شعله متوسط رو به زیاد قرار داده و ۲ قاشق غذاخوری کره داخل آن بریزید و صبر کنید تا کره ذوب شود. در ادامه ران مرغ را از قسمت پوست داخل تابه بگذارید و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود. سپس ران را برگردانده و سمت دیگر را تفت دهید. درنهایت ران‌ها را بعد از تفت دادن داخل یک بشقاب چیده و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه مرغ باربیکیو به روش ساده

یک قاشق غذاخوری کره باقیمانده را داخل همان تابه ریخته و صبر کنید تا ذوب شود. حالا سیر را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بپزد و نرم شده و عطرش آزاد شود. این مرحله سی ثانیه زمان می‌برد. حالا شکر قهوه‌ای، عسل، پونه، آویشن و ریحان خشک را هم اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شود. شعله را خاموش کرده و تابه را کنار بگذارید. حالا ران‌های مرغ را مجددا از سمت پوست داخل ماهیتابه بچینید.

ران مرغ با سس عسل- 724press.com

تابه شما باید قابل استفاده در فر باشد، اگر نیست از سینی فر یا قالب مناسب استفاده کنید. سینی را به مدت ۲۵ الی چهل دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید تا رنگ صورتی گوشت مرغ از بین رفته و‌ آب آن حالتی شفاف پیدا کند. پس از آنکه مرغ به اندازه‌ی کافی پخت، سینی را از فر خارج کرده و ران مرغ را داخل ظرف مخصوص سرو چیده و سس را روی آن بریزید. نوش جان

نکته:

  • توجه داشته باشید که ران مرغ با استخوان به مدت زمان پخت بیشتری احتیاج دارد. پس اگر از ران مرغ بدون استخوان استفاده می‌کنید، مراقب مدت زمان پخت باشید.
  • در این دستور تهیه از ران مرغ استفاده می‌شود که بافت نرم، آب‌دار و لذیذتری دارد. اما اگر ران مرغ دوست ندارید می‌توانید این دستور را با سینه مرغ هم امتحان کنید.
  • می‌توانید این خوراک را همراه نان یا برنج سرو کنید و حتی در کنار آن از انواع سبزیجات مغذی و مفید یا پوره سیب زمینی هم استفاده کنید.
  • می‌توانید برای متعادل‌تر کردن طعم این خوراک، از ریزوتو و سبزیجات سوخاری استفاده کنید. همچنین سالاد سیب زمینی و نان تست هم انتخاب‌های خوبی برای کامل کردن این خوراک هستند.
  • حتما از شکر قهوه‌ای در تهیه این غذا استفاده کنید، شکر سفید نتیجه خوبی به شما نمی‌دهد.

سرو ران مرغ برشته در کنار سالاد کلم- 724press.com

در پایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. با به اشتراک گذاشتن نظرات، پیشنهادها و انتقادهای سازنده خود، ما را در بهبود مطالب یاری دهید، سپاس