برای تحمل کردن گرمای هوا، نوشیدن مایعات به میزان کافی را فراموش نکنید. اما اگر در نوشیدن آب مشکل دارید یا این کار را فراموش می‌کنید، جایگزین کردن انواع نوشیدنی‌های مغذی و مفید هم می‌تواند کمک کننده باشد. دراین مرور با ما همراه باشید تا دستور یک نوع نوشیدنی خنک تابستانی را مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Womansday، اگر دوست دارید گرمای تابستان را با نوشیدنی‌های جذاب و مغذی قابل تحمل کنید، پیشنهاد ما به شما این نوشیدنی خوشمزه و مفید است. در تهیه آن از چای سبز، نعناع، زنجبیل و لیمو تازه استفاده می‌شود که همگی سرشار از خواص مفیدی هستند که به بهبود سلامت عمومی بدن شما کمک می‌کند.

نوشیدنی با چای سبز و لیمو- 724press.com

مواد لازم

  • ۸ عدد چای کیسه‌ای سبز
  • ۴ شاخه نعناع تازه
  • ۱ عدد لیمو
  • نصف خیار ترجیحا بدون هسته درشت
  • عرق، نوشابه یا هر نوع نوشیدنی با طعم زنجبیل- میزان آن به ذائقه خودتان بستگی دارد

طرز تهیه

نوشیدنی چای سبز، خیار و زنجبیل- 724press.com

ابتدا ۴ فنجان آب را داخل یک قابلمه متوسط ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوشیدن بیفتد. حالا از روی حرارت برداشته و چای کیسه‌ای را به‌همراه نعناع و نصف لیمو به آن اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت چهار دقیقه به حال خود مانده و به اصطلاح دم بکشند. گاهی مواد را هم بزنید. اگر نیاز است مدت بیشتری صبر کنید، سپس چای‌های کیسه‌ای را خارج کرده و مواد را کنار بگذارید تا خنک شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه اسموتی خنک تابستانی با توت فرنگی و ریواس

درادامه نعناع و نصفه لیمو را از قابلمه بیرون آورده و دور بریزید. خیار را به صورت ورقه‌ای برش زده و آن را به همراه آب باقی مانده لیمو به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید و درنهایت نوشیدنی یا عرق زنجبیل را اضافه کنید. داخل لیوان مخصوص سرو یخ ریخته و نوشیدنی را داخل آن بریزید و با برش لیمو یا برگ نعناع تازه تزئین کنید. نوش جان

درپایان امیدوارم از این مرور کوتاه و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. شما از امتحان کردن چه نوع نوشیدنی‌هایی در روزهای گرم تابستان لذت می‌برید؟ بیشتر به نوشیدنی‌های کارخانه‌ای علاقه دارید یا از چشیدن انواع دمنوش، نوشابه و نوشیدنی‌های خانگی لذت می‌برید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما هم درمیان بگذارید،سپاس