درست است که هنوز فصل تابستان از راه نرسیده است، اما این روزها هوا بسیار گرم است. در این روزهای گرم به جز خنکای باد وسایل خنک‌کننده، نوشیدن انواع اسموتی، شربت و دیگر نوشیدنی‌های خنک بسیار لذت‌بخش است. چه بهتر که با استفاده از انواع میوه و سبزی‌های دردسترس این نوشیدنی‌ها را در منزل و بدون مواد نگهدارنده و انواع افزودنی‌ها درست کنیم. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه اسموتی ریواس و توت فرنگی را مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Shewearsmanyhats، بهترین چیز در یک روز گرم و آفتابی، نوشیدن یک اسموتی خنک با طعم دلپذیر و البته خواص سلامتی متعدد است. بهتر است در تهیه اسموتی از میوه‌های یخ زده استفاده کنیم، کار چندان سختی هم نیست. میوه‌ها را داخل فریزر قرار دهید و خیلی راحت در زمان نیاز داخل مخلوط کن بریزید و از فرم بستنی مانندی که پیدا می‎‌کنند لذت ببرید.

اسموتی خوش رنگ توت فرنگی و ریواس-724PRESS.COM

توت فرنگی از قدیم یکی از اجزای محبوب تهیه انواع اسموتی بوده است اما شاید تابه‌حال در مورد ریواس چیزی نشنیده باشید آن هم از نوع منجمد و یخ زده. بله، ترکیب ریواس و توت فرنگی در کنار هم معجزه می‌کند، باور نمی‌کنید؟ پس حتما امتحان کنید.

مواد لازم

  • یک و نیم فنجان توت فرنگی منجمد- البته می‌توانید از توت فرنگی تازه و خرد شده هم استفاده کنید
  • یک و نیم فنجان ریواس منجمد- ریواس تازه هم قابل استفاده است
  • یک و نیم قاشق غذاخوری عسل طبیعی- می‌توانید نوشیدنی را با شیرین کننده دیگر یا حتی بدون شیرین‌کننده آماده کنید
  • یک و نیم فنجان شیر ترجیحا بدون چربی- اگر دوست ندارید می‌توانید از شیر کم چرب یا معمولی هم استفاده کنید
  • ۲/۳ فنجان آب انار

طرز تهیه

اسموتی توت فرنگی-724PRESS.COM

طرز تهیه این اسموتی هم مثل دیگر انواع اسموتی بسیار ساده است. همه مواد را داخل کاسه یا محفظه همزن یا مخلوط کن خود ریخته و به قدری هم بزنید تا یکنواخت شود. 

مطلب مرتبط:   اسموتی های خوشمزه و پرخاصیت

استفاده از میوه و سبزی یخ‌زده بیشتر به این خاطر است که اسموتی شما هم سردتر باشد و هم بافت خامه‌ای ‌تری پیدا کند اما این مسئله کاملا به ذائقه خود شما بستگی دارد.

درپایان امیدوارم این نوشیدنی مقوی و خوشمزه را درست کرده و از طعم دلپذیر آن در این روزهای گرم خرداد ماه لذت ببرید. نوش جان