ابزار ویرایش فیلم با یادگیری آسان که هم رایگان باشد و هم ویژگی‌های فراوانی داشته باشد کم پیدا می‌شود. Adobe Premiere Pro نرم‌افزاری غنی و پولی است، اما اگر تمام کاری که شما می‌خواهید انجام دهید میکس چند فیلم و اضافه کردن آهنگ به پس‌زمینه آن است، شاید نیازی به نرم‌افزار پیچیده‌ای همانند Premiere نباشد. شما می‌توانید از نرم‌افزاری رایگان به نام Movie Maker با ویژگی‌های خوب و یادگیری آسان که دیگر پشتیبانی نمی‌شود، استفاده کنید یا اگر دنبال ادغام فیلم‌ها هستید می‌توانید از نرم‌افزار Photos ویندوز 10 استفاده کنید.

در اپلیکیشن Photos در ویندوز 10، ویژگی ویرایش وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها را ویرایش کنید. چیزی که تعداد کمی از مردم از آن اطلاع دارند این است که این ویژگی می‌تواند فیلم‌ها را نیز ویرایش کند. به طور دقیق‌تر، می‌توان فیلم‌ها را با آن ادغام کرد.

ادغام فیلم‌ها در Photos

ابتدا فیلم‌هایی را که می‌خواهید با هم ادغام کنید، را در یک پوشه بریزید؛ این کار ضروری نیست اما بهتر است که به کارها نظم بدهیم. اپلیکیشن Photos را باز کرده و وارد تب Folders شوید. بر روی Add a folder کلیک کرده و پوشه‌ای که فیلم‌ها را به آن انتقال داده‌اید را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط: چگونه سایز عکس را در نرم‌افزار Photos ویندوز ۱۰ تغییر دهیم؟

اگر شما فیلم‌ها را به یک پوشه انتقال نداده باشید، محلی که فیلم‌ها در آن ذخیره شده‌اند را اضافه کنید. برای نمایش محل/پوشه جدید به علت داشتن باگ کمی زمان می‌برد.

زمانی که پوشه را اضافه کردید، بر روی Create کلیک کرده و Create video with music را انتخاب کنید.

فیلم‌هایی که می‌خواهید با هم ادغام شوند را انتخاب کنید.

با اینکار فیلم‌ها در قسمت ویرایش باز می‌شوند. برای پروژه خود اسمی انتخاب کنید. اپلیکیشن Photos به صورت خودکار یک فیلم می‌سازد، اما فیلم‌های اصلی را حذف می‌کند که این چیزی نیست که شما بخواهید. فیلم‌ها را از قسمت Storyboard ویرایش‌گر حذف کنید و سپس آن‌ها را دوباره با کشیدن (Drag) به پایین از قسمت Project Library اضافه کنید.

سپس بر روی عکس صدا کلیک کرده و صدای فیلم را قطع کنید. بر روی Themes کلیک کرده و No Theme را انتخاب کنید. اجازه دهید تغییرات اعمال شوند. زمانی که کار شما تمام شد، بر روی Export کلیک کرده تا فیلم‌های ادغام شده ذخیره شوند.

این تمام چیزی است که شما نیاز دارید برای ادغام فیلم‌ها در ویندوز 10 بدون نصب هرگونه برنامه جدید بدانید. این یک اپلیکیشن ساده ویرایش‌گر فیلم است، اما می‎‌توانید با استفاده از آن فیلم اصلی را پس از اتمام کار حذف کرده، صدا یا آهنگ دلخواه، افکت‌های سه‌بعدی و متن به آن اضافه کنید و یا حتی ابعاد آن‎را تغییر دهید. تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن ذکر شد. اگر شما به اپلیکیشنی نیاز دارید که دارای ابزارهای ساده برای ویرایش فایل‌های صوتی نیز باشد، باید به سراغ Movie Maker بروید.