سیستم‌عامل iOS از ورژن ۸ به بعد، به ویجت‌ها مجهز شد. برخی از ویجت‌ها از ابتدا به همراه اپلیکیشن‌های موجود روی سیستم وجود دارند، برخی از برنامه‌های جانبی که شما نصب می‌کنید نیز به همراه ویجت مخصوص به خودشان روی سیستم قرار می‌گیرند. سیستم‌عامل iOS دارای یک ویجت باتری است. این ویجت به شما نشان می‌دهد که چه دستگاه‌هایی به دستگاه شما متصل شده و هر یک چند درصد شارژ باتری دارند. شما می‌توانید همانگونه که ویجت‌های دیگر را به سیستم‌عامل خود اضافه می‌کنید، ویجت باتری را نیز فعال نمایید. ویجت باتری مدت زمانی طولانیست که در سیستم‌عامل آی‌او‌اس قرار دارد، اما برای برخی کاربران حتی در لیست ویجت‌های قابل فعالسازی نیز نمایش‌ داده نمی‌شود. این موضوع یک باگ نیست، بلکه اپل  آن را به‌طور پیش‌فرض از قلم انداخته است. از دست ‌دادن ویجت باتری، می‌تواند هنگامی که شما توسط بلوتوث یک وسیله را به دستگاه خود متصل می‌کنید رخ دهد و حتی پس از قطع کردن اتصال نیز ادامه داشته باشد.

نبودن ویجت باتری

برای نمایش دادن ویجت باتری، ابتدا باید یک دستگاه را توسط بلوتوث به دستگاه iOS خود متصل کنید که توانایی گزارش درصد شارژ باتری خود را داشته باشد. یکی از گزینه‌های پیش روی شما، انتخاب Apple Airpods  است. پس از متصل کردن هر یک از آنها به دستگاه خود می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت راست، گزینه Edit را انتخاب کنید؛ حال می‌توانید لیست باتری‌ها را ببینید. دستگاه‌های بلوتوثی دیگری نیز می‌توانند با iOS کار کنند اما هیچ لیست کامل و دقیقی از دستگاه‌هایی که پس از اتصال ویجت باتری را فعال می‌کنند وجود ندارد؛ به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که برخی از دستگاه‌ها این ویجت را فعال کرده ولی برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. هنگامی که شما یک وسیله را توسط بلوتوث به دستگاه خود متصل می‌کنید، آیکون مربوط به آن دستگاه در نوار وضعیت نشان داده می‌شود.

اگر این آیکون همراه با یک آیکون باتری ظاهر شود، به احتمال زیاد این بدان معناست که این وسیله قادر به فعالسازی ویجت باتری است. در صورتی که قصد خرید یک دستگاه بلوتوثی را دارید، بهتر است که درمورد آن تحقیق کنید (آن را توسط گوگل جستجو کنید) تا ببینید آیا قادر خواهید بود وضعیت باتری آن را در دستگاه خود مشاهده کنید یا خیر؛ اگر مایل هستید که ویجت باتری را فعال کنید، می‌توانید یک وسیله بلوتوثی را قرض کرده و این کار را توسط آن انجام دهید.

دستگاه‌های بلوتوثی سازگار

وسیله‌هایی که به‌طور مخصوص برای iPhone و iPad مورد تبلیغ قرار می‌گیرند، محتمل‌ترین گزینه‌ها برای فعالسازی ویجت باتری هستند. سایر دستگاه‌هایی که تبلیغ نمی‌شوند هم به آیفون متصل می‌شوند اما احتمال اینکه باعث نمایش این ویجت شوند کمتر است. دستگاه‌هایی که کلا قادر به فعالسازی ویجت باتری نیستند، حتی پس از اینکه این ویجت توسط دستگاه دیگری فعال شود نیز در آن به نمایش درنمی‌آیند؛ این به دلیل آن است که خود دستگاه نیز باید قادر به پشتیبانی از API ویجت باشد. بعلاوه، همه وسیله‌های بلوتوثی قادر به ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت باتری خود نیستند.