جست‌وجو کردن یا Search در اینترنت به کمک آیفون، از روش همیشگی اجرای مرورگر و وارد کردن عبارت‌های کلیدی ممکن است اما روش بهینه‌تر استفاده از صفحه‌ی سمت چپ صفحه‌ی خانه است که دسترسی به قابلیت سرچ را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. به علاوه در این بخش از دستیار صوتی اپل یعنی Siri نیز استفاده شده تا جست‌وجو کردن مخاطبین و مکان‌ها و ... نیز در کنار جست‌وجو در اینترنت، انجام شود. در ادامه به روش استفاده از ابزار سرچ آیفون می‌پردازیم.

Spotlight Search اسم قابلیت جالب سرچ آیفون است. این ابزار کاربردی‌تر از سرچ به کمک مرورگرهای گوگل کروم یا سافاری اپل است چرا که تنها در فضای وب جست‌وجو نمی‌کند بلکه در اپلیکیشن‌های مختلفی مثل مخاطبین یا ایمیل و همین‌طور تقویم و حتی فایل‌ها، به دنبال عبارت جست‌وجو شده می‌گردد.

چگونه از ابزار Search آیفون استفاده کنیم؟

ابتدا گوشی را آنلاک کنید و در صفحه‌ی خانه، با حرکت جاروبی به سمت راست، به صفحه‌ی سرچ بروید.

نوار جست‌وجو بالای صفحه است. روی آن سرچ کنید و در صورت نیاز، کلمات کلیدی را تایپ کنید.

بدون وارد کردن کلمات کلیدی، اگر روی دکمه‌ی سرچ تپ کنید، Siri پیشنهاداتی بر اساس اپ‌هایی که اخیراً استفاده کرده‌اید، ارایه می‌کند.

و با وارد کردن کلمات، نتایج سرچ را خواهید دید.

در نتایج جست‌وجو، اولین نتایج مربوط به آیفون شماست و قبل از نتایج جست‌وجو در اینترنت نمایش داده می‌شود. با تپ کردن روی این موارد، مستقیماً به اپلیکیشن مربوطه هدایت می‌شوید.

  • اگر روی گزینه‌ی Search Web تپ کنید، کلماتی که وارد کرده‌اید در مرورگر Safari جست‌وجو می‌شود.
  • اگر روی Search App Store تپ کنید، اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپ استور جست‌وجو می‌شود.
  • با تپ کردن روی Search Maps نیز عبارت‌های وارد شده در اپ نقشه‌ی اپل جستجو می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان مکان‌ها را جست‌وجو کرد.

در نهایت توجه داشته باشید که اگر در صفحه‌ی خانه و در وسط صفحه تپ کنیم و حرکت جاروبی به سمت پایین انجام دهیم نیز ابزار سرچ فعال می‌شود. اگر از بالای صفحه به سمت پایین یا از پایین به سمت بالا حرکت جاروبی انجام دهیم، مرکز نوتیفیکیشن‌ها و مرکز کنترل نمایان می‌شوند و نه ابزار جست‌وجو.

نکته‌ی دیگر این است که Spotlight Search حتی زمانی که صفحه‌ی آیفون قفل است هم قابل‌استفاده است اما اگر صفحه خاموش شود، دیگر قابل‌استفاده نخواهد بود. اگر در حالت قفل با حرکت جاروبی به سمت راست، ابزار سرچ را فعال کنید، جست‌وجو صرفاً در اینترنت انجام می‌شود و محتوای اپلیکیشن‌های آیفون بررسی نمی‌شود. سرچ در اپ استور و همین‌طور اپل مپس نیز در این حالت صورت می‌گیرد. برای باز کردن نتایج جست‌وجو به استفاده از رمز عبور یا حسگر اثر انگشت نیاز است.