برای بکاپ گرفتن از اطلاعات آیفون و آیپد و همین‌طور ارسال فایل‌های موسیقی و ... به حافظه‌ی داخلی آن، می‌بایست از iTunes استفاده کرد. اما گاهی مواقع وقتی گوشی را به سیستم ویندوزی متصل می‌کنیم، iTunes آن را نمی‌شناسد! قبلاً‌ به نصب مجدد درایور و نرم‌افزار آی‌تونز اشاره کردیم و امروز به دو راه حل دیگر برای حل مشکل اشاره می‌کنیم. با ما باشید تا درباره اتصال صحیح آیفون به سیستم ویندوزی، بیشتر بدانیم.

اگر آیفون یا آیپد خود را به سیستم ویندوزی متصل کرده‌اید و آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار iTunes را نصب و اجرا کرده‌اید و همچنان از گوشی یا تبلت در لیست وسایل متصل‌شده به سیستم، خبری نیست، مشکلی وجود دارد که باید آن را حل کرد. بدون نرم‌افزار iTunes هم می‌توان با روش‌های پیچیده‌تر، فایل‌ها را روی حافظه‌ی آیفون و آیپد کپی کرد ولیکن بهترین گزینه استفاده از آی‌تونز است و بهتر است مشکل را ریشه‌ای حل کنیم.

توجه: با کلیک کردن روی آیکون کوچک گوشی در سمت چپ و بالای iTunes، لیست وسایل متصل‌شده را در سایدبار سمت چپ مشاهده می‌کنیم:

قبلاً به نصب درایور یا نرم‌افزار راه‌انداز که موجب شناخته شدن گوشی توسط کامپیوتر ویندوزی می‌شود، اشاره کردیم:

حل مشکل شناسایی صحیح آیفون در ویندوز 10 با دو راه حل ساده

اکنون به روش‌های دیگر اشاره می‌کنیم.

نصب مجدد درایور آیفون و آیپد از روشی دیگر

روش دیگری که برای نصب کردن مجدد درایور وجود دارد، استفاده از فایل‌های موجود روی سیستم است. ابتدا آی‌تونز را ببندید یا بروز کنید و سپس به مسیر زیر رجوع کنید:

C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers

در این پوشه که توسط آی‌تونز ایجاد شده و فایل‌های شناسایی گوشی‌ها و تبلت‌ها اپل در آن قرار گرفته، فایلی به اسم usbaapl64.inf وجود دارد. روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Install‌ را انتخاب کنید تا درایور مجدداً نصب شود. پس از اتمام نصب، در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل، پیام The operating completed successfully نمایش داده می‌شود.

پاسخ سوال Trust the computer را در گوشی و تبلت بدهید!

وقتی آیفون و آیپد به سیستم ویندوزی متصل می‌شوند، پیامی روی صفحه نمایش در مورد امنیت ارتباط نمایان می‌شود. طبعاً اگر روی Trust تپ نکنید و امنیت ارتباط را تأیید نکنید، حافظه‌ی گوشی از طریق کامپیوتر، در دسترس نخواهد بود.

بنابراین پس از اتصال آیفون و آیپد به سیستم ویندوزی، گوشی را تبلت را آنلاک کنید و پیامی که روی صفحه نمایان شده را بررسی کنید و گزینه‌ی Trust را انتخاب نمایید. گزینه‌ی دیگر به معنی رد کردن ارتباط است و در این صورت صرفاً باتری گوشی شارژ می‌شود.

گوشی و کامپیوتر و سرویس Apple Mobile Device Service را ری‌استارت کنید

گاهی مشکلات از این ناشی می‌شود که یکی از سرویس‌های پس‌زمینه در ویندوز، غیرفعال شده است. می‌توان سیستم ویندوزی و همین‌طور آیفون و آیپد را ری‌استارت کرد و یک بار دیگر برای برقراری ارتباط بین آی‌تونز و گوشی تلاش کرد اما اگر این راه حل پاسخ‌گو نباشد، بهتر است به تنظیمات سرویس‌ها در ویندوز مراجعه کنید چرا که شاید سرویس مربوط به محصولات اپل، به کلی غیرفعال است و هیچ وقت با ری‌استارت کردن سیستم، اجرا نمی‌شود!

به این منظور ابتدا کلید ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run نمایان شود. در این پنجره عبارت services.msc‌ را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. پنجره‌ای به اسم Services نمایان می‌شود. در این پنجره و در سمت راست، در میان سرویس‌ها موردی به اسم Apple Mobile Device Service را پیدا کنید و برای اجرا کردن آن به صورت دستی، روی آن راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Start را انتخاب کنید. اگر قبلاً این سرویس اجرا شده، گزینه‌ی Restart را انتخاب کنید:

ممکن است اکنون مشکل برطرف شده باشد ولیکن برای اطمینان از اجرای خودکار این سرویس کاربردی در شروع به کار ویندوز، روی آن دبل‌کلیک کنید تا Properties یا خواص آن نمایش داده شود. در این پنجره Startup types را روی حالت Automatic قرار دهید و می‌توانید روی دکمه‌ی Start نیز کلیک کنید تا سرویسی که تاکنون اجرا نشده، به صورت دستی اجرا شود. در نهایت دکمه‌ی OK‌ را فشار دهید.