داشتن یک کانون پخش وایرلس در هر نقطه‌ای نیاز می‌شود، اصولاً در هر خانه یک مودم وایرلس موجود است، اما در زمان‌هایی که برق نیست یا در جایی قرار داریم که مودم همراهمان نیست می‌توانیم ویندوز لپ‌تاپ خود را به یک مودم تبدیل کنیم. ویندوز می‌تواند به یک کانون پخش وایرلس تبدیل شود و به شما امکان اتصال سایر دستگاه‌های مصرف کننده وایرلس را می‌دهد. اما چگونگی تنظیم این ویژگی بستگی به نسخه ویندوز مورد استفاده سیستم شما دارد.

اشتراک گذاشتن اینترنت وایرلس در ویندوز ۱۰

اگر از ویندوز ۱۰ با آپدیت Anniversary استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از این نسخه و یک کلید ساده کامپیوتر خود را به یک کانون Wi-fi تبدیل کنید. برای این کار ابتدا کلیدهای ترکیبی Windows + L را فشار دهید. در صفحه تنظیمات اصلی روی گزینه “Network & Internet” کلیک کنید.

در این صفحه در نوار سمت چپ روی گزینه “Mobile hotspot” کلیک کنید.

در سمت راست صفحه، روی “Share my internet connection with other devices” کلیک کنید تا فعال شود. اگر قصد دارید نام و رمز پیش‌فرض شبکه را تغییر دهید باید روی گزینه ویرایش کلیک کنید.

در پنجره ویرایش هر نامی که می‌خواهید را تایپ کنید و سپس پسوردی مطمئن که یادتان نرود را نیز به آن اضافه کنید و در نهایت روی گزینه “OK” کلیک کنید.

این تمام مراحلی بود که در ویندوز ۱۰ باید سپری می‌کردید؛ می‌توان گفت این ویژگی یکی از بهترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰ در نسخه Anniversary است.

اشتراک گذاشتن کابلی اینترنت در ویندوز ۷

ویندوز ۷ توانایی به اشتراک گذاشتن اینترنت با دستگاه‌های وایرلس را تحت یک رابط کاربری بنام شبکه ad-hoc دارد. این شبکه بسیار ساده است و یک اتصال مستقیم بین دستگاه‌ها است. در این مورد، شما با ایجاد یک شبکه ad-hoc اتصال بین کامپیوتر و دستگاه خود را برقرار می‌کنید و تنها نیاز شما این است که از اتصال کابلی و نصب و تنظیم آن مطمئن شوید. در اینصورت اتصال وایرلس شما بدون هیج اشکالی برقرار خواهد شد. توجه داشته باشید که این شبکه از وای-فای کامپیوتر شما استفاده می‌کند و هر اتصالی که نیاز به آداپتور داشته باشد را غیرفعال می‌کند، پس این روش درصورتی که در از یک منبع اترنت استفاده کنید جواب می‌دهد. اگر تا بحال از این روش استفاده نکرده‌اید حتماً مقاله بعدی ما که بصورت جامع این روش را آموزش می‌دهد مطالعه فرمایید. اما بصورت خلاصه و کوتاه در ادامه نیز می‌توانید این روش را پیاده کنید. ابتدا پنجره مدیریت شبکه‌های وایرلس را باز کنید (با جستجو کلمه “wireless” سریعاً به این پنجره دست پیدا خواهید کرد)؛‌ روی دکمه “add” کلیک کنید، سپس در صفحه جدید روی گزینه “Creat an ad hoc network” کلیک کنید.

نام و پسورد خود را انتخاب و وارد کنید. پس از انتخاب شبکه وای-فای ساخته شده اتصال لپ‌تاپ شما از شبکه قبلی قطع می‌شود و خود لپ‌تاپ به یک شبکه وای-فای تبدیل می‌شود. برای اطمینان از موفق بودن کار، در پنجره “Wirless Network Connection Properties” روی گزینه اول که به معنای اجازه دسترسی سایر دستگاه‌ها از شبکه وای-فای شما است کلیک کنید تا فعال شود.