در بخش‌های قبلی این مقاله به معرفی دو راهکار مفید برای آزمایش اپ‌های iOS پرداختیم. برنامه‌نویسان می‌توانند از ایکس‌کد اپل و یا Xamarin مایکروسافت برای آزمایش اپلیکیشن‌های نوشته شده استفاده کنند. راهکار بعدی یک راهکار جالب مبتنی بر وب است. به کمک وب‌سایت Appetize.io می‌توان اپ‌ها را به شکل عمومی‌تری آزمود.

این بار هدف معرفی یک نرم‌افزار دیگر نیست که مثل Xcode اپل اجرای اپ‌ها را شبیه‌سازی کند بلکه یک وب‌سایت و در حقیقت یک وب‌سرویس برای این مقصود مدنظر است. وب‌سایت Appetize.io برای آزمایش اپلیکیشن‌های موبایل از طریق مرورگرها طراحی شده است و طبعاً در هر سیستم عاملی که مرورگری کامل داشته باشد، می‌توان از این وب‌سایت استفاده کرد.

وب‌سایت Appetize.io برای سهولت کار API خاصی نیز طراحی کرده تا آپلود ساده‌تر شود ولیکن عموم کاربران می‌توانند اپلیکیشن خود را از طریق وب‌سایت آپلود کنند. پس از چند ثانیه اپ آماده‌ی اجرا می‌شود و می‌توان آن را در مرورگر اجرا کرد. در حقیقت اجرای اپ از طریق مرورگر استریم می‌شود. می‌توان اجرای اپ را به صورت یک iframe در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها و فروم‌ها قرار داد تا دیگران نیز اپلیکیشن ساخته شده را آزمایش کنند. به این ترتیب ارایه کردن طرح و ایده‌های اولیه برای اپلیکیشن و همین‌طور دریافت فیدبک ساده می‌شود.

مزیت این روش این است که اپلیکیشن توسط دیگران نیز قابل بررسی است اما عملکرد آن مثل استفاده از Xcode 9 Simalator عالی و سریع نیست و از طرفی محیط کدنویسی ایکس‌کد اپل یا ویژوآل استودیوی مایکروسافت در کنار آن وجود ندارد.