یکی از کمبودها در ویندوز ۱۰ و ویندوز‌های قبلی قابلیت پین کردن برخی پنجره‌ها یا نرم‌افزارها و اپ‌هاست. با پین کردن می‌توان یک پنجره‌ی خاص را همواره روی پنجره‌های دیگر مشاهده کرد و کاربرد فراوانی برای آن وجود دارد. به عنوان مثال مرورگر خود را تمام‌صفحه باز کرده‌اید و می‌خواهید بخشی از متن را در نرم‌افزار Word تایپ کنید. با کلیک روی تب‌های مرورگر و دیگر بخش‌های آن، همچنان پنجره‌ی Word روی صفحه دیده می‌شود.

اما چگونه می‌توان این ویژگی غایب ویندوز ۱۰ را به کمک یک اپلیکیشن جانبی جایگزین کرد؟

خوشبختانه نرم‌افزار WindowsTop با این هدف طراحی شده است و پنجره‌ی موردنظر شما را برفراز دیگر پنجره‌ها نگه می‌دهد. به علاوه ویندوزتاپ قابلیت‌های مفید دیگری نیز دارد.

پس از نصب نرم‌افزار WindowsTop در بخش میانی نوار عنوان پنجره‌ها یک منوی کرکره‌ای اضافه می‌شود. روی آن کلیک کنید و گزینه‌ی Set Top‌ را انتخاب نمایید تا پنجره پین شود.

و اما دیگر قابلیت‌های ویندوزتاپ:

Opacity یا شفافیت: با این ویژگی می‌توانید پنجره‌ای که پین شده را شفاف کنید. کافی است تیک عبارت Enable Click Through را اضافه کنید تا پنجره شفاف شود و در این حالت موس نیز روی آن کار نمی‌کند!

Shrink یا کوچک‌سازی جایگزینی برای مینیمایز کردن پنجره است و به جای کوچک کردن کامل آن، اندازه‌ی آن را کاهش می‌دهد و شبیه یک یادداشت پین‌شده روی صفحه نگه می‌دارد.

Drak Mode گزینه‌ای است که رنگ‌های صفحه را سریعاً معکوس می‌کند. برای کارکرد در محیط تاریک و شب‌هنگام می‌توان از حالت تاریک پنجره یا همان Dark Mode استفاده کرد.