اتصال یک صفحه کلید فیزیکی می‌تواند بخصوص در هنگام کار با آیپد به ما کمک کند؛ بدین ترتیب نیاز نیست یک صفحه ۱۰ اینچی را هنگام چت کردن دست بگیریم. اما اتصال این صفحه کلید مستلزم انجام چه تنظیماتی است؟ در این مقاله سعی داریم به این موضوع بپردازیم، با ما همراه باشید...

چه چیزهایی نیاز داریم؟

خوشبختانه به سخت‌افزار خاص و عجیبی با قیمت بالا برای این کار نیاز نداریم؛ تنها کافی است که یک صفحه کلید بلوتوثی تهیه کنیم. لازم به ذکر است، بیشتر صفحه کلیدهایی که با بلوتوث کار می‌کنند برای اتصال به آیفون و آیپد مشکلی ندارند. البته باید توجه داشته باشید صفحه کلیدهایی که حاوی کلیدهای مک هستند بیشترین میزان هماهنگی را با این دو محصول اپل خواهند داشت. با جستجوی بیشتر می‌توانید کیبوردهایی که منحصراً برای iPad طراحی شده‌اند را خریداری کنید، البته باید بدانید خرید این صفحه کلیدها مستلزم پرداخت هزینه خیلی بیشتری نسبت به صفحه کلیدهای رایج بازار است.

صفحه کلید را با دستگاه iOS جفت کنید

فرایند جفت شدن صفحه کلید به دستگاه همانند دیگر لوازم جابی است؛ کافی است به تنظیمات دستگاه رفته و وارد بخش بلوتوث شوید.

اگر بلوتوث غیرفعال است، آن را فعال کنید؛ سپس بلوتوث صفحه کلید را در حالت “discoverable” قرار دهید (برای این کار معمولاً یک دکمه روی صفحه کلید در نظر گرفته می‌شود که معمولاً با زدن دکمه‌های ترکیبی Fn و دکمه مورد نظر بلوتوث روشن و فعال می‌شود).

زمانی که صفحه کلید در حالت اتصال قرار گرفت، در لیست دستگاه‌های دیگر در بخش بلوتوث آیفون یا آیپد نمایان می‌شود؛ روی آن تپ کنید تا متصل شود.

 کد نمایش داده شده در دستگاه iOS خود را در صفحه کلید وارد کنید؛ اکنون صفحه کلید شما اکنون به دستگاه iOS وصل شده است و بدون نیاز به استفاده از دکمه‌های مجازی می‌توانید در آیفون و آیپد خود تایپ کنید.

تایپ معمولی چگونه است؟

هر زمان که در دستگاه خود قصد تایپ کردن داشته باشید، کافی است روی بخش متن تپ کنید، تا بتوایند شروع به تایپ کنید. از آنجایی که هنوز هیچ  پشتیبانی  از ماوس شکل نگرفته است، شما برای شروع نوشتن نیازمند لمس صفحه دستگاهتان هستید. در هنگام تایپ کردن با صفحه کلید فیزیکی دیگر بخش مربوط به صفحه کلید مجازی ظاهر نمی‌شود، از این رو شما به تمامی صفحه بدون هیچ مزاحمتی دسترسی خواهید داشت؛ به محض خاموش کردن صفحه کلید فیزیکی، نوار مربوط به صفحه کلید مجازی دستگاه ظاهر می‌شود.

دسترسی به دکمه‌های میانبر چگونه است؟

iOS دارای دکمه های میانبر زیاد و متنوعی است که دسترسی به آنها با استفاده از صفحه کلید فیزیکی به‌خوبی امکان‌پذیر است. دکمه‌های میانبر شامل دکمه‌هایی از جمله:‌ Command+C برای کپی کردن، Command+V برای پیست کردن و Command+Z برای بازگشت به عقب؛ دقیقاً همانند مکینتاش.  البته اگر از صفحه کلید ویندوزی استفاده می‌کنید مطمئناً می‌دانید که بجای دکمه Command باید از دکمه Windows استفاده کنید. بیشتر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها، محصولات خود را با دکمه‌های مینابر هماهنگ کرده‌اند، بنابراین می‌توانید از این دکمه‌ها در هنگام کار و تایپ کردن استفاده کنید.

در زیر می‌توانید چندین میانبر کاربردی دیگر را نیز مشاهده کنید:

Command+Tab: جابجایی بین اپلیکیشن‌ها

Command+Space: Spotlight جستجو

Command+T: باز کردن تب جدید در سافاری

Command+Shift+R: فعال کردن حالت خواندن در سافاری

Command+N: شروع یک ایمیل، یادداشت، تقویم جدید