اندازه‌گیری مصرف داده یکی از قابلیت‌های مفید ویندوز ۱۰ است، به خصوص برای کسانی که لپ‌تاپ مجهز به مودم LTE دارند و یا مودم همراه تهیه کرده‌اند و می‌خواهند از میزان مصرف دیتا مطلع شوند. در حالت عادی مصرف داده در ۳۰ روز اخیر توسط ویندوز نمایش داده می‌شود و مجموع داده‌هایی است که با اتصال به اینترنت از طریق وای-فای و کابل شبکه مصرف شده است اما می‌توان مصرف داده را ریست کرد تا از نو محاسبه‌ی مصرف داده محاسبه شود. در ادامه به روش ریست کردن میزان مصرف داده در ویندوز ۱۰ می‌پردازیم. با ۷۲۴ ترفند امروز همراه شوید.

برای ریست کردن مصرف داده اپلیکیشن Settings ویندوز را اجرا کنید و به بخش Network & Internet مراجعه کنید. روی تب Data Usage کلیک کنید. میزان داده‌ی مصرف در ۳۰ روز اخیر نمایان می‌شود.

روی View usage details کلیک کنید تا میزان مصرف داده توسط هر اپلیکیشن به صورت مجزا نمایش داده شود و به این ترتیب اپ‌هایی که مصرف بیش از حد و عجیب داشته‌اند را شناسایی کنید.

و موضوع اصلی برای کسانی که بسته‌ی دیتای خود را در روز خاصی خریداری کرده‌اند و یک ماه برای استفاده از آن وقت دارند: برای صفر کردن مصرف داده می‌توان از Safe Mode ویندوز استفاده کرد اما روش ساده‌تر استفاده از نرم‌افزاری به اسم Reset Data Usage است. این نرم‌افزار مفید را دانلود و نصب کنید. پس از اجرا دکمه‌ی Reset Data Usage را مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید.

مصرف داده صفر می‌شود. اگر می‌خواهید میزان مصرف داده‌ی فعلی را ذخیره کنید، روی دکمه‌ی منو کلیک کرده و گزینه‌ی Backup Manager‌ را انتخاب کنید. بکاپی تهیه می‌شود و مصرف فعلی شما ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز بعداً به مقایسه‌ی آن بپردازید.