فایل‌های تصویری اطلاعات مهمی مثل زمان شاتر دوربین، دیافراگم نسبی، زمان پرتوگیری و مشخصات جالبی مثل مختصات جغرافیایی محل عکاسی را در قالب داده‌هایی به نام EXIF نگه‌داری می‌کنند. با استفاده از EXIF‌ می‌توان زمانی که عکاسی صورت گرفته و بسیاری مشخصات جالب را ذخیره کرد. برای خواندن اطلاعات EXIF عکس‌ها در اندروید اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که از جمله‌ی آنها اپ معروف Google Photos است. در ادامه روش استفاده از این اپلیکیشن و مراحل قرائت اطلاعات EXIF‌ عکس‌ها را مرور می‌کنیم.

ابتدا اپ گوگل فتوز را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید و پس از اجرا مراحل اولیه‌ی راه‌اندازی و پیکربندی آن را طی کنید. توجه کنید که این اپ عکس‌ها را به صورت خودکار روی فضای ابری گوگل ذخیره می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از مصرف دیتا بهتر است ویژگی Back up & sync آن را غیرفعال کنید.

قدم بعدی باز کردن یک فایل تصویری است. در بخش پایین صفحه چند آیکان دیده می‌شود که یکی از آنها اطلاعات عکس را نمایش می‌دهد. روی آن تپ کنید. 

 پنجره‌ای مثل تصویر زیر نمایان می‌شود که در آن اطلاعات EXIF به شکل مرتب لیست شده است:

زمان عکاسی (تاریخ و ساعت) و نام تصویر و رزولوشن آن و همین‌طور اطلاعات مربوط به دوربینی که عکس توسط آن گرفته شده و تنظیمات عکاسی مثل ISO و عدد دیافراگم را به شکل مرتب و منظم مشاهده می‌کند و حتی اگر مختصات محل عکاسی نیز ثبت شده باشد، نام محل عکاسی و موقعیت آن روی نقشه را در بخش پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.