سافاری مرورگر پیش‌فرض همه محصولات اپل است؛ اما مشخصاً نمی‌تواند برای همه کاربردها بهترین باشد. در این مقاله و در ادامه قسمت اول معرفی بهترین مرورگر آیپد، سعی داریم دیگر مرورگرهای باکیفیت شخص سوم با کاربردهای متفاوت ارائه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

Chrome

گوگل کروم یک مرورگر فوق‌العاده قدرتمند است که علاوه‌بر ویژگی‌های مفید، دسترسی به حساب کاربری گوگل را نیز آسان می‌کند.

رابط کاربری کروم در آيپد بسیار شبیه Dolphin و اپرا است؛ با این تفاوت که در کروم بجای بوک‌مارک‌ها، شاهد حضور سرویس‌های مختلف گوگل (+Drive,Maps,G) هستیم.

مزایا: بوک‌مارک‌ها با نسخه دسکتاپ سینک می‌شوند، کروم می‌تواند صفحات را در حالت خصوصی Incognite باز کند و این یک ویژگی خاص برای این مرورگر است. کروم نیز دارای دو فیلد جستجو omnibox و URL است.

معایب: کروم از نشانه‌های معمولی بجای آیکون سایت‌ها در بخش بوک‌مارک استفاده می‌کند؛ امکان لمس چندگانه وجود ندارد و دسترسی به بوک‌مارک‌ها و تاریخچه جستجو نیاز به تب مجزا دارد. جابجایی بین حساب‌های مختلف گوگل نیاز به چندین مرحله دارد و در آخر اینکه سرعت دانلود این مرورگر در آیپد نسبت به رقبا کمی پایین‌تر است.

Atomic Web $1.99

این مرورگر برای کسانی که به سفارشی ساختن مرورگر خود با ژست‌های مختلف اهمیت می‌دهند بسیار مفید است؛‌ البته ایجاد تغییرات زیاد سبب پولی شدن این مرورگر و قیمت ۱.۹۹ دلاری آن است؛ آن هم درشرایطی که اکثر مرورگرهای یاد شده رایگان هستند.

مزایا: امکان ذخیره سایز فونت برا هر وبسایتی بصورت مجزا، تم‌های مختلف و زیبا، امکان نمایش یا پنهان کردن بوک‌مارک، دکمه‌های مختلف برای پاک کردن تمام تب‌ها و حفاظت امنیتی از رمز عبور و...

معایب: صفحات اندکی آهسته بارگذاری می‌شوند؛ همچنین هیج گزینه‌ای برای ورود omnibox و URL وجود ندارد.

Puffin

این مرورگر بهترین است؛ البته با قیمتی گران‌تر از Atomic web باید هم بهتر باشد. Puffin یکی از معدودترین مرورگرهای آیپد است که واقعاً از Adobe Flash پشتیبانی می‌کند. صفحاتی که به دفعات دیده شده‌اند بوک‌مارک‌ها در صفحه اصلی ظاهر خواهند شد.

مزایا: صفحات می‌توانند در Pocket باز یا ذخیره شوند؛‌ امکان اشتراک‌گذاری لینک‌ها در گوگل پلاس فراهم است و قرار دادن نوار تب‌ها بنظر کمترین اذیت را برای کاربران فراهم می‌کند.

معایب: عدم امکان رمز‌گذاری، باز کردن بوک‌مارک‌ها، تاریخچه جستجو؛ همچنین صفحات ذخیره شده نیازمند باز کردن دو یا تعداد بیشتری تب در مرورگر است.

Diigo

یک مرورگر کامل برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که به‌دنبال تحقیقات و مطالعه متون در اینترنت هستند. سرویس بوک‌مارک در این مرورگر به شما اجازه می‌دهد تا صفحات وب را حاشیه نویسی کنید و این حاشیه نویسی‌ها را در حساب Diigo خود وارد و ذخیره کنید. رابط کاربری Diigo در آیپد شبیه به مرورگرهای کروم و مرکوری است. جالب است بدانید یک فضای اختصاصی در این مرورگر برای دسترسی به مقالات در نظر گرفته شده است.

مزایا: ابزار قوی حاشیه‌ نویسی، امکان تغییر سایز فونت، امکان کنترل روشنایی صفحه، امکان پنهان ساختن بوک‌مارک‌ها و اشتراک‌گذاری لینک‌ها در Evernote و Pintrest.

معایب: تنها فیلد جستجو URL موجود است.