سافاری مرورگر پیش‌فرض همه محصولات اپل است؛ اما مشخصاً نمی‌تواند برای همه کاربردها بهترین باشد. در این مقاله سعی داریم، بهترین مرورگرهای شخص سوم با کاربردهای متفاوت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

Safari

نسخه مدرن سافاری از نسخه iOS 7 عرضه شد: این مرورگر ویژگی‌هایی همچون:‌ امکان سینک کردن بوک‌مارک‌ها و صفحات وب (در همه محصولات اپل با استفاده از همین مرورگر) در iCloud و همچنین اشتراک‌گذاری لینک‌ها و پیام‌ها را دارد.

مزایا: سینک کردن صفحات وب در بین دستگاه‌های اپل، رابط کاربری ساده و روان و omnibox Search.

معایب: عدم امکان تنظیم ابعاد فونت صفحات سایت، عدم پشتیبانی از ویدیو‌های فلش، پیشرفته نبودن کار با ژست‌ها و سخت بودن جابجایی بین تب‌های باز شده، زمانیکه تب‌ها از ۱۰ عدد بالاتر می‌روند.

Mercury Browser Pro

شاید بتوان گفت این مرورگر بیشترین ویژگی موجود را در بین تمامی مرورگرهای این لیست داراست؛ دسترسی و مشاهده آسان تب‌های باز شده، پنل بوک‌مارک بصورت اسلاید و دکمه‌ای برای مشاهده تمام صفحه از ویژگی‌های بارز این مرورگر است. لازم به ذکر است این مرورگر قیمتی معال 0.99 دلار دارد و مانند سافاری و... رایگان نیست.

مزایا: بنظر می‌رسد مرکوری صفحات وب را سریع‌تر از سافاری دانلود می‌کند و ده‌ها گزینه برای حرکات ژستی در نظر گرفته است. حفاظت از رمز عبور، لینک و فایل اشتراکی برای Google+، Evernote و Dropbox از دیگر ویژگی‌های خوب این مرورگر است.

معایب: مرکوری از شماره‌ها بجای آیکون سایت‌ها استفاده می‌کند.

Opera Mini

اپرا یکی دیگر از مرورگرهای سریع است که بوک‌مارک‌ها، تب‌ها و تاریخچه جستجو‌ها را در نوار ابزار کناری قرار می‌دهد؛‌ البته این طرح باعث می‌شود تا فضای کمتری از صفحه نمایش به صفحات سایت تعلق پیدا کند.

مزایا: بوک‌مارک‌ها می‌توانند بین دستگاه‌هایی که از حساب اپرا در آنها استفاده می‌کنید سینک شوند؛ همچنین لینک‌ها نیز می‌توانند در گوگل پلاس به اشتراک گذاشته شوند.

معایب: هیچ تلفیقی از فیلد جستجو و URL وجود ندارد؛ امکان چند لمس همزمان برای ژست‌ها وجود ندارد.

Dolphin

رابط کاربری دلفین تقریباً مشابه اپرا است؛ دلفین از نوار ابزار مخفی برای بوک‌مارک و تاریخچه جستجو استفاده می‌کند. این مرورگر همچنین امکان استفاده از ژست‌های مختلف برای جابجایی بین تب‌ها و باز کردن سایت‌ها را به کاربر می‌دهد.

مزایا: تنظیم روشنایی درون برنامه و همچنین برای مطالعه در هنگام شب،‌ گزینه‌های تغییر اندازه فونت متون، جستجو omnibox و URL قابلیت اشتراک‌گذاری فایلها در evernote را فراهم می‌کند. این مرورگر همچنین از لینک‌های بین نسخه‌های دسکتاپ سافاری، فایرفاکس و کروم که با استفاده از حساب کاربری Dolphin به اشتراک گذاشته شده پشتیبانی می‌کند.

معایب: استفاده از ویژگی ژست نیاز به یک تپ اضافی دارد و شما نمی‌توانید یک صفحه اصلی تنظیم کنید. با وجود اشتراک‌گذاری لینک‌ها، گزینه‌ای برای سینک کردم بوک‌مارک وجود ندارد.