نسخه آی‌او‌اس مرورگر Safari شاید همه قابلیت‌های موجود در نسخه مک خود را نداشته باشد، اما بدون شک آنقدر توانمند هست که بتواند شما را برای انتخاب بعنوان مرورگر اصلی آیفون یا آیپد متقاعد کند. شاید تصور شما این باشد که با ویژگی‌های سافاری کاملاً آشنا هستید اما مسلماً همه آنچه شما می‌دانید تنها بخشی از ویژگی‌های این مرورگر فوق‌العاده است و ما در این مقاله سعی داریم به چند مورد از آنها اشاره کنیم.

سایت‌های مورد علاقه‌تان را در همه دستگاه‌های اپل سینک کنید

اگر یک کاربر نسبتاً جدید تلفن دستگاه‌های مبتنی بر iOS هستید، ممکن است ندانید iCloud تمامی صفحات وب بوک‌مارک‌ شده شما را بین دیگر دستگاه‌های اپل سینک می‌کند و می‌توانید به‌راحتی با استفاده از سافاری در دیگر محصولات مانند مک‌بوک آنها را باز کنید. برای این کار باید سافاری را در تنظمیات iCloud فعال کنید. می‌توانید با مراجعه به بخش تب‌ها در این مرورگر، تب‌های سینک شده در حساب iCloud را مشاهده کنید.

در نسخه سافاری آیپد می‌توانید برای مشاهده لیست تب‌های سینک شده روی آیکون ابر مخصوص iCloud تپ کنید تا پنجره شامل این لیست باز شود.

به ویدیوها در صفحه بک‌گراند گوش دهید

شاید شما هم جزو آندسته از کاربران هستید که تمایل دارید بعد از بستن مرورگر، بتوانید به صدای ویدیو دانلود شده گوش دهید، باید بدانید یک راه حل خیلی ساده برای غلبه بر این معضل وجود دارد.

ویدیو را اجرا کنید و سپس دکمه خانه را بزنید؛ حالا مرکز کنترل را باز کنید (با بالا کشیدن صفحه). حالا دکمه پخش را بزنید تا ویدیو ادامه پیدا کند. برای پخش ویدیوهای یوتیوب می‌توانید آنها را در سافاری باز کنید و سپس با همین روش آنها را پخش کنید.

به سرعت به تاریخچه جستجوها دسترسی پیدا کنید

در نسخه سافاری مخصوص آیفون و آیپد، برای دسترسی به تاریخچه جستجوها کافی است تا روی آیکون مخصوص بوک‌مارک بزنید و در آنجا به تب سمت چپ بروید و گزینه History را بزنید.

البته می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی دکمه‌های عقب و جلو لیست آخرین بازدیدها را مشاهده کنید.

کلمات را خواناتر کنید

سافاری آیپد ویژگی‌هایی برای مطالعه متون دارد که می‌توانید آنها را در نسخه مک نیز پیدا کنید؛ اگر صفحه سایت Reader friendly باشد، یک آیکون شامل چهار خط افقی در کنار فیلد URL ظاهر خواهد شد؛ روی این آیکون تپ کنید، مقاله دانلود می‌شود و تبلیغات اطرافش پاک می‌شوند و در نهایت یک متن بدون هیچ مزاحمتی را مشاهده خواهید کرد.

از صفحات بوک‌مارک شده در صفحه اصلی میانبر بسازید

علاوه‌بر این که می‌توانید صفحات وب را بوک‌مارک کنید؛ همچنین می‌توانید آنها را در صفحه اصلی دستگاه خود ذخیره کنید.

برای این کار، سایت مورد نظر را باز کنید و روی گزینه اشتراک تپ کنید؛ سپس Add to Home را تپ کنید. یک میانبر به صفحه اصلی دستگاهتان اضافه خواهد شد و درصورت تپ کردن آن خیلی سریع وارد صفحه سایت مورد نظر می‌شوید.