بنابرگفته مایکل پچر، پلی استیشن 5 به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۹ در دسترس علاقه‌مندان به دنیای گیم و و کنسول‌های سونی قرار خواهد گرفت.

چندی پیش زمانی که از رئیس بخش آمریکای سونی آقای شاون لیدن درباره برنامه سونی برای عرضه یک سخت‌افزار جدید به مانند پلی‌‌استیشن ۵ پرسیدند، آقای شاون لیدن به صورت ساده‌ای به این سوال پاسخ مثبت داد، اما اضافه کرد که احتمالا کمی زمان می‌برد.

حال آقای مایکل پچر طی مصاحبه‌ای که با سایت gamingbolt داشته است، اعلام کرده است که باور دارد پلی‌‌استیشن ۵ بازی‌های پلی‌‌استیشن ۴ پرو را از طریق backwards compatible اجرا می‌کند (که طبیعتا بازی‌های اصلی PS4 هم با این کنسول سازگار خواهند بود) و از نظر او این کنسول احتمالا در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد ‌شود.

من واقعا شان لیدن را دوست دارم و معتقدم که او قصد فریب دادن کسی را ندارد. پلی‌‌استیشن ۴ پرو (از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی) بهتر از پلی‌‌استیشن ۴ است. می‌توان گفت که پلی‌استیشن ۴ پرو، پیشرفتی نیم قدمی به سمت پلی ‌استیشن ۵ برای سونی محسوب می‌شود و من فکر می‌کنم که عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵، نیم قدم دیگر خواهد بود. بنابر این او راست می‌گوید که کمتر از نصف گام دیگر تا پلی‌استیشن ۵ زمان باقی است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که سرعت پلی‌استیشن ۵ چقدر خواهد بود؟ این را می‌دانیم که پلی‌استیشن ۵ از 4K پشتیبانی می‌کند. اما آیا قابلیت پشتیبانی از نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه را هم دارد؟ بازی‌هایی که برای پلی‌‌استیشن ۴ پرو ساخته شده‌اند هم برروی آن قابل اجرا هستند؟ این یک سوالی است که فکر می‌کنم پاسخ آن مثبت خواهد بود. بنابراین من اینطور فکر می‌کنم که آن‌ها کنسولی می‌سازند که بازی‌های پلی‌استیشن ۴ پرو را هم اجرا می‌کند و خریداران هم درک می‌کنند که با خرید آن نیم قدم دیگر برداشته‌اند؛ پس وقتی شاون لیدن گفت پلی‌‌استیشن ۵ یک کنسول کاملا تکامل یافته است، راست می‌گوید.

همچنین پچر معتقد است که پلی‌‌استیشن ۵ توجه بیشتری برروی کیفیت 4K نسبت به حال خواهد داشت:

انتظار من این است که این کنسول در سال ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد و در سال‌های ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود، که احتمال عرضه آن در سال ۲۰۱۹ بیشتر است. سونی می‌خواهد زمان‌بندی مناسبی را تعیین کند، زیرا آن‌ها کنسولی با قابلیت 4K را در زمانی انتشار می‌دهند که بازار تلویزیون‌های 4K در ایالات متحده به ۵۰ درصد و در سایر نقاط جهان هم به ۳۵ درصد رسیده باشد. فکر می‌کنم که شرکت سونی از هم اکنون می‌داند که نسل بعدی کنسول‌ها را از چه زمانی وارد بازار کند.

به نظر می‌رسد که در این مورد حق با پچر باشد. در حال حاضر سونی برنامه بازی‌های انحصاری سال ۲۰۱۸ را آماده کرده‌ است و انتظار می‌رود که ۲۰۱۹ را با Death Stranding و The Last of Us Part II به پایان برساند و سپس به سراغ عرضه پلی‌استیشن ۵ خواهد رفت.

این خبر احتمالا برای کنسول گیمرها خبر خوبی است. مخصوصا برای کسانی که فکر می‌کنند در برهه‌‌ی میان‌نسلی‌ها هستند. البته پلی‌استیشن ۴ پرو فروش خوب و موفقی داشته و چون تازه یک سال از عرضه‌اش می‌گذرد نباید عرضه پلی‌استیشن ۵ را قبل از این که این کنسول فروش چند ساله خودش را بکند محتمل بدانیم.