پیدا کردن متن در دسکتاپ بسیار ساده است؛ زیرا در رایانه می‌توان با کلیدهای میانبر Ctrl + F به‌سادگی این کار را در مرورگرها انجام می‌دهد. کافی است این میانبر را استفاده کنید تا باکس جستجو در بالای صفحه مرورگرتان بازشود؛ اما درباره تلفن همراه با هر سیستم‌عاملی کمی این قضیه متفاوت است. در این مقاله سعی داریم تا راه‌حل این موضوع را برای مرورگرهای اصلی سیستم‌عامل iOS و Android بیان کنیم و بعد به تشابه موجود در سایر مرورگرها برسیم.

کروم (اندروید و آی‌او‌اس)

این شیوه در مرورگر کروم برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس مشابه است. صفحه وب را باز کنید؛‌ روی آیکون بیشتر (علامت سه نقطه عمودی) تپ کنید تا گزینه‌ها ظاهر شوند، گزینه Find in Page را انتخاب کنید. در بخش ایجاد شده متن مورد نظرتان را تایپ کنید.

مرورگر در صفحه بدنبال هر عبارتی که متن شما در آن باشد می‌گردد و متن را بصورت هایلایت در آن نشان می‌دهد. اگر متن مورد نظر در متن کلی چندین بار تکرار شده باشد، می‌توانید با علامت‌های فلش بالا و پایین در متن بدنبال آن بگردید.

سافاری (iOS)

در سافاری برعکس کروم، باید به سمت پایین صفحه بروید؛ صفحه وب را باز کنید و گزینه Share را تپ کنید (مربع با یک فلش اشاره که در پایین صفحه قرار دارد). گزینه‌های ظاهر شده در این بخش را جابجا کنید تا به گزینه Find in Page (علامت ذره‌بین) برسید.

روی آیکون آن تپ کنید تا باکس جستجو باز شود؛ سافاری نیز همانند کروم تمامی متون جستجو شده موجود در صفحه را پیدا می‌کند و می‌توانید با فلش‌های بالا و پایین آنها را در بخش‌های مختلف متن کلی ببینید.

سایر مرورگرها

جستجوی متن در سایر مرورگرها مشابه همین روش است. جالب است بدانید با توجه به جستجو‌های انجام شده در گوگل خیلی از کاربران از داشتن چنین ویژگی در مرورگر تلفن همراه خود بی‌خبر بوده‌اند و در هنگام مطالعه مقالات و متن‌های بلند برای پیدا کردن متن مورد نظر خود به مشکل برخورد می‌کردند.