گوشی اندرویدی با ۸ گیگابایت رم پدیده‌ی جالبی است که این روزها بیشتر و بیشتر دیده می‌شود. وان‌پلاس ۵ یکی از محصولات برتر اندرویدی است که در دو مدل ۶ و ۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار شده اما فکر می‌کنید تفاوت عملکرد این دو گوشی چقدر است؟ آیا ۲ گیگابایت رم بیشتر منجر به افزایش چشمگیر سرعت گوشی می‌شود؟

 این روزها آیفون ۷ پلاس با ۲ گیگابایت رم یکی از سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند است و در کنار آن محصولاتی مثل OnePlus 5 با تراشه‌ای به اسم اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و مقدار زیادی رم و صد البته سیستم عامل اندروید که به مصرف زیاد رم شهرت دارد، در تست‌ها عملکرد نزدیکی دارند. وان‌پلاس ۵ به خصوص حین اجرای مجدد اپ‌هایی که قبلاً اجرا شده و به پس‌زمینه فرستاده شده‌اند عالی است چرا که مدیریت حافظه و میزان حافظه‌ی آن عالی است. پرچم‌داران دیگر دنیای اندروید معمولاً ۴ و نهایتاً ۶ گیگابایت رم دارند.

اما سوال: تفاوت سرعت وان‌پلاس با رم ۶ و ۸ گیگابایت چقدر است؟

کاربرد رم در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها این است که کدها و دیتای اپ‌های اجرا شده در آن قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز به صورت آنی فراخوانی شود. به عبارت دیگر افزایش رم بیش از حد نیاز کمکی به افزایش سرعت گوشی نمی‌کند و این حد مشخص را تعداد اپ‌ها نصب شده و نوع کاربری مشخص می‌کند. در حقیقت برای کسی که اپ‌های زیادی نصب می‌کند اما همزمان تعداد کمی را اجرا می‌کند و یا کسی که اپ‌های کمی نصب می‌کند و ممکن است همه را هم‌زمان اجرا کند، رم ۳ یا ۴ گیگابایتی کافی است.

تفاوت سرعت نسخه‌ی ۶ و ۸ گیگابایتی وان‌پلاس ۵ را در ویدیوی زیر تماشا کنید: