گوشی جالب کمپانی وان‌پلاس که اخیراً معرفی شده، OnePlus 5 نیز توسط متخصصین DxOMark‌ بررسی شد و امتیازی برای دوربین آن در نظر گرفته شده که بسیار خوب است اما بهترین نیست. در ادامه به خلاصه‌ای از بررسی تخصصی وان‌پلاس ۵ می‌پردازیم.

وان‌پلاس نه تنها پردازنده و رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حتی بدنه را عالی طراحی کرده بلکه دوربین دوگانه‌ای برای گوشی رده‌اول وان‌پلاس ۵ در نظر گرفته که حسگرهای بزرگ و مرغوبی در آن به کار می‌رود. با این وجود پردازش تصویر و الگوریتم‌های کارآمد برای بهبود کیفیت عکس نیز بسیار موثر است و نمی‌توان انتظار داشت که وان‌پلاس ۵ بهترین عکاس در دنیای گوشی‌های پیشرفته‌ی امروزی باشد.

تصویر زیر امتیازی است که مرجع تخصصی DxOMark‌ برای ویژگی‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری در نظر گرفته است. در عکاسی دقت رنگ و نویز و عملکرد فلاش نسبت به دیگر پارامترها ضعیف‌تر است و در فیلم‌برداری نیز صحت بافت به این موارد اضافه می‌شود.

از نقاط قوت دوربین دوگانه‌ی وان‌پلاس ۵ در عکاسی و فیلم‌برداری می‌توان به پرتوگیری متعادل در شرایط مختلف نورپردازی، دقت رنگ خوب، حفظ جزئیات و فوکوس خودکار دقیق و سریع اشاره کرد.

از نقاط ضعف دوربین وان‌پلاس ۵ می‌توان به از بین رفتن جزئیات ظریف اجسام در برخی شرایط و از بین رفتن جزئیات تصویر در شرایطی که نور کم است و همین‌طور پدیده‌ی مات شدن تصویر اشاره کرد. حین فیلم‌برداری نیز با حرکات گوشی گاهی فریم شیفت پیدا می‌کند.

با این بررسی تخصصی می‌توان گفت که OnePlus 5 از نظر کیفیت دوربین در جایگاه نهم است و هنوز برخی گوشی‌ها مثل LG G6 و آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز بررسی نشده‌اند. HTC U11‌ در جایگاه نخست با امتیاز ۹۰، پیکسل گوگل با امتیاز ۸۹ در جایگاه بعدی و گوشی‌های HTC 10 و گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج و همین‌طور هووی P10 و Moto Z Force در رتبه‌های بعدی قرار دارند.