تمامی کاربرانی که موفق به دانلود نسخه بتا سیستم‌عامل iOS 11 شده‌اند؛ مطمئناً تجربه جدیدی از کار با آی‌او‌اس خواهند داشت. این نسخه بوسیله شرکت اپل بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باید ببینیم کاربران تا چه حد از آن راضی خواهند بود و چه تفاوت‌هایی با نسخه‌های قبلی احساس می‌کنند. ویژگی‌هایی از قبیل مرکز کنترل قابل تنظیم، اپلیکیشن بارکد خوان و اپلیکیشن مدیریت فایل. اما در کنار تجربه لذت‌بخش استفاده از یک نسخه جدید سیستم‌عامل قطعاً سختی‌هایی را نیز در پیش خواهد داشت؛ مواردی از قبیل ناپایداری و عدم اطمینان از نسخه‌های بتا، بنابراین باید راهی برای بازگشت به نسخه قبلی وجود داشته باشد.

قدم اول: دانلود فایل بازگردانی iOS 10

زمانیکه از آی‌او‌اس ۱۱ استفاده می‌کنید، بهتر است فایل image بازگردانی آی‌او‌اس ۱۰را نیز دانلود کنید. خوشبختانه خود شرکت اپل نیز این فایل را برای دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ می‌توانید نسخه ۱۰.۳.۳ را برای بازگردانی انتخاب کنید. این فایل چنید گیگابایت حجم دارد، پس بهتر است فضای لازم را در حافظه خود داشته باشید.

قدم دوم: دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید

قدم سوم: دستگاه خود (آیفون) را در حالت Recovery mode قرار دهید

برای بازگردانی سیستم‌عامل باید دستگاه در حالت ریکاوری قرار بگیرد. اگر از آيپد، آیفون ۶اس یا نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید، می‌توانید با نگه داشتن همزمان دکمه‌های پاور و خانه به محیط ریکاروی بروید.

آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس، باید از دکمه‌های پاور و کاهش صدا برای این کار استفاده کنند و وارد محیط ریکاوری شوند.

قدم چهارم: سیستم‌عامل دستگاهتان را بازگردانی کنید

زمانیکه وارد محیط ریکاوری دستگاه اپل خود شدید، iTunes دکمه‌ای برای بازگردانی سیستم در اختیار شما می‌گذارد. در این مرحله باید دکمه Shift در کامپیوتر را نگه دارید و Restore را نگه دارید؛ فایل image که قبلاً دانلود کرده بودید را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دستگاه آن را نصب کند.

بعد از کامل شدن بازگردانی، می‌توانید دستگاه خود را به حالت قبل برگردانید و از آن استفاده کنید.