گوشی OnePlus 5 وان‌پلاس از نظر سخت‌افزار و طراحی یکی از بهترین‌های دنیای موبایل است و مقایسه‌ی سرعت وان‌پلاس ۵ با آیفون ۷ پلاس یکی از موضوعات جالب خواهد بود. وان‌پلاس ۵ درست شبیه به آیفون‌ها طراحی شده و با وجود رم ۸ گیگابایتی و قیمت پایین، محصولی ویژه است. در ادامه به تماشای تست سرعت این گوشی در برابر آیفون ۷ پلاس می‌نشینیم.

۸ گیگابایت رم در کنار رامی سبک که مبتنی بر رام‌های کاستوم سایانوژن‌ماد است، دو ویژگی جالب گوشی رده‌اول کمپانی چینی وان‌پلاس محسوب می‌شود. انتظار داریم که وان‌پلاس ۵ مثل وان‌پلاس 3T در مالتی‌تسکینگ عالی ظاهر شود و اپ‌های اجرا شده را برخی مثل گوشی‌های رده‌اول اندرویدی از نو اجرا نکند. به عبارت دیگر انتظار داریم که ۸ گیگابایت رم و رام سبک و بهینه، به این گوشی کمک کند تا در برابر آیفون ۷ پلاس اپ که فقط ۲ گیگابایت رم دارد، موفق عمل کند.

آیفون ۷ پلاس از نظر رم وضعیت جالبی ندارد اما iOS سیستم عامل سبکی است و به علاوه پردازنده‌ای قدرتمند در آیفون‌ها به کار می‌رود.

اما ببینیم در تست سرعت عملکرد گوشی جدید وان‌پلاس ۵ چگونه است؟ آیا این گوشی همان‌طور که HTC U11 و گلکسی اس ۸ را مغلوب کرده، بر آیفون ۷ پلاس اپل نیز غلبه می‌کند؟