علی‌رغم وجود مرورگرهای مختلف در کامپیوترها، تلفن‌های همراه و... همچنان کروم و فایرفاکس بیشترین کاربران را در اختیار دارند؛ یکی از دلایل محبوبیت این دو مرورگر افزونه‌هایی است که می‌توان روی این مرورگرها نصب کرد. افزونه‌ها ابزارهای مختلف و مفیدی در اختیار شما می‌گذارند و سهم کروم در داشتن این افزونه‌ها حداقل در این مقاله بیشتر است.

افزونه‌های گوگل کروم

کروم با توجه به نیازهای کاربران، انتخاب‌های متعددی را در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ از ذخیره کردن سریع یک یادداشت گرفته تا افزونه‌های تخصصی‌تر.

Google Keep Chrome Extension

این افزونه به شما اجازه می‌دهد با یک کلیک آیتم مورد نظر خود را ذخیره کنید. زمانی که از یک سایت بازدید می‌کنید و قصد ذخیره کردن آن را دارید می‌توانید با کلیک روی باکس کوچکی که ظاهر می‌شود، این کار را انجام دهید.

این ذخیره‌سازی شامل نام سایت، عکس اگر در دسترس باشد و لینک مستقیم است. همچنین می‌توانید یک متنی را بعنوان لیبل و معرفی سایت مورد نظر بنویسید، مثلاً شاید بخواهید بدانید چرا قبلاً به این سایت سر زده بودید.

Google Keep Web

این افزونه لیستی از تمام یادداشت‌های شما در افزونه قبلی را فراهم می‌کند؛ بدین ترتیب می‌توانید با دیدن متن مربوطه تنها با یک کلیک به سایت مورد نظرتان سر بزنید. البته این افزونه امکان سفارشی سازی لینک‌ها و ترتیب دادن به آنها را ندارد.

PopUP for Keep

زمانی که در حال بازدید از یک سایت هستید، اما می‌خواهید به لیست یادداشت‌ها نیز دسترسی داشته باشید، این افزونه به‌کار شما می‌آید؛ کاربرد این افزونه این گونه است که دقیقاً با توجه به اسمش Google Keep را بصورت پاپ‌آپ برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین می‌توانید با یک کلیک آن را به عنوان یک تب دیگر باز کنید.

Category Tabs for Google Keep

یکی از راه‌های متمایز کردن یادداشت‌ها استفاده از رنگ‌های متفاوت برای هر کدام است؛ اگر شما نیز قصد انجام چنین کاری را دارید، افزونه Category Tabs بهترین امکان را برای شما فراهم می‌کند. زمانیکه این افزونه نصب می‌شود، یک نوار شامل رنگ‌های متعدد در بالای افزونه Google Keep ظاهر می‌شود که به شما اجازه تغییر رنگ متن یادداشت‌ها را می‌ٔدهد.

شاید در نظر خیلی کاربران این انتخاب رنگ خیلی مهم نباشد اما قطعاً در زمان شلوغ‌تر شدن یادداشت‌ها به مفید بودن آن پی خواهید برد.

Input Tab in Google Keep

این افزونه یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌ها برای گوگل کروم است؛ این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از کلید Tab متنی را در ادامه یادداشت‌های خود بنویسید. در تصویر پایین می‌توانید روش کار این افزونه را به‌خوبی درک کنید.

Google Keep – Full Screen Edit

این افزونه ساده و پر استفاده است؛ در مواقعی که شما یادداشت طولانی و یا چندین عکس را ذخیره کرده باشید، این افزونه می‌تواند صفحه را بصورت Full Screen در اختیار شما قرار می‌دهد.

زمانی که شروع به نوشتن یادداشتی می‌کنید، تمام صفحه مرورگر در اختیار شما قرار می‌گیرد و زمانی که کارتان تمام می‌شود، می‌توانید با زدن دکمه پایین صفحه به روال عادی برگردید.