لینک پروفایل فیس‌بوک در حالت معمول در حالت معمول لینکی است که مشابه آن بسیار است و برای اشتراک‌گذاری چندان جالب نیست اما می‌توان آن را به صورت دلخواه و البته غیرتکراری انتخاب کرد تا زیبا و جالب باشد.

فیس بوک این روزها یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در جهان است و امکانات زیادی در آن وجود دارد که افراد را جذب می‌کند. لینک پروفایل فیس بوک شبیه شماره تلفن است و می‌توان برای ارتباط با افراد آن را به خاطر سپرد اما در حالت پیش‌فرض URL پروفایل فیس‌بوک معادل نام کاربری است که شاید هزاران مشابه آن وجود داشته باشد.

فیس بوک این قابلیت را فراهم کرده که لینک را به صورت سفارشی انتخاب کنیم. برای این کار پس از لاگین کردن در اکانت خود، روی فلش گوشه‌ی سمت راست و بالای صحفه کلیک کنید. گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.

صفحه‌ی تنظیمات نمایان می‌شود. در این صفحه و در تب ابتدایی که General است، گزینه‌ی Username یا نام کاربری دیده می‌شود.

روی لینک Edit که روبروی آن است کلیک کنید.

 نام کاربری چیزی است که فیس بوک برای ایجاد لینک پروفایل استفاده می‌کند، می‌توانید به جای آن نام دیگری را وارد کنید:

اما محدودیت‌هایی وجود دارد. فیس‌بوک از شما می‌خواهد که نام واقعیت خود را به عنوان بخشی از نام کاربری استفاده کنید و در صورتی که این نام هیچ شباهتی به نام واقعی شما نداشته باشد، فیس‌بوک آن را حذف می‌کند. پس از چند بار سعی و خطا بالاخره نامی مجاز و غیرتکراری انتخاب کنید و روی دکمه‌ی Save Changes کلیک کنید.

رمز عبور برای تأیید تغییر URL‌ پروفایل سوال می‌شود. آن را وارد کنید.

تغییرات ذخیره می‌شود و اکنون می‌توانید URL جدید پروفایل خود را به دیگران بدهید.