با استفاده از موتور جست‌وجوی معروفی به اسم گوگل نه تنها می‌توان موضوعی خاص در دنیای بزرگ اینترنت را پیدا کرد بلکه جست‌وجو کردن ایمیل‌ها و رویدادها و دیگر موضوعات شخصی هم امکان‌پذیر است! در ادامه به روش جست‌وجوی آیتم‌های شخصی به کمک گوگل می‌پردازیم.

ابتدا مثل همیشه عبارتی که موردنظرتان است را در گوگل سرچ کنید. مثلاً اگر بلیط فیلمی که از AMC خریداری کرده‌اید و ایمیل مربوطه را پیدا نمی‌کنید، AMC را سرچ کنید. طبق معمول تب All با انواع نتایج نمایان می‌شود.

 روی آخرین تب یعنی More کلیک کنید و Personal‌ را انتخاب نمایید:

اکنون نتایج به ایمیل‌ها و فایل‌های شما محدود شده است. علاوه بر جست‌وجو کردن نام اشخاص می‌توانید از ترفندهای جست‌وجویی که در جیمیل سراغ دارید استفاده کنید. مثلاً اگر ایمیل‌هایی که از آمازون دریافت کرده‌اید مدنظر است، سرچ کنید: from:amazon.

بدون استفاده از گزینه‌ی Personal هم برخی موارد را می‌توان در نتایج جست‌وجو مشاهده کرد چرا که گوگل اکنون یک موتور جست‌وجوی هوشمند است. به عنوان مثال اگر عبارت my events به معنی رویدادهای من را جست‌وجو کنید، رویدادهایی که در تقویم خود اضافه کرده‌اید نمایان می‌شود. در مورد خریدها و ... نیز می‌توان از کلمه‌ی my در ابتدای عبارت‌ها استفاده کرد.