قبلاً به آموزش آپلود تصویر در اینستاگرام از طریق کامپیوتر پرداختیم. با مک‌بوک‌های اپل هم می‌توان از نسخه‌ی موبایل وب‌سایت اینستاگرام استفاده کرد و پست جدید و تصاویر جدید اضافه کرد. آن هم بدون گوشی و نرم‌افزارهای اضافی! در ادامه روش کار با اینستاگرام در مک را بررسی می‌کنیم.

در ویندوز به کمک مرورگرهای مختلف می‌توان نسخه‌ی موبایل وب‌سایت اینستاگرام را با ترفندی ساده باز کرد و اغلب اموری که توسط اپلیکیشن اینستاگرام صورت می‌گیرد را انجام داد:

در سیستم عامل macOS هم این روش استفاده از اینستاگرام امکان‌پذیر است چرا که مرورگهای ویژه‌ی مک‌او‌اس هم قابلیت‌های مشابه مرورگرهای ویندوزی دارند.

برای این کار مرورگر گوگل کروم را در مک‌بوک یا iMac خود اجرا کنید. وب‌سایت اینستاگرام را باز کنید و پس از بارگذاری آن سراغ منو بروید. در منوی کروم Developer Tools و سپس More Tools را دنبال کنید. دولوپر تولز یا ابزارهای توسعه‌دهنده چیزی است که طراحان وب به وفور از آن استفاده می‌کنند و یکی از ویژگی‌های آن بررسی طراحی صفحه برای وسایل موبایل است.

در گوشه‌ی بالا و چپ این بخش، آیکانی به اسم Toggle Device Toolbar و به شکل یک گوشی و تبلت دیده می‌شود. روی آن کلیک کنید تا سایت اینستاگرام به گونه‌ای که در وسایل همراه دیده می‌شود، نمایان شود. طبعاً در این حالت دکمه‌هایی مثل آپلود عکس هم پدیدار می‌شود.

در حال حاضر نسخه‌ی موبایل وب‌سایت اینستاگرام محدودیت‌هایی دارد. مثلاً نمی‌توان روی عکس زوم کرد و فیلترهایی برای تغییر آن استفاده کرد اما آنچه برای کاربران ویندوز و مک ضروری است، امکان آپلود تصاویر از کامپیوتر است که خوشبختانه فراهم شده و می‌توان اموری مثل نوشتن توضیح یا کپشن و لایک کردن را انجام داد.