کامپیوتر بدون کیس یا AIO (مخفف All-in-One) یا کامپیوتر رومیزی تدریجاً در محیط‌های اداری، مدارس و سازمان‌ها متداول می‌شود. این کامپیوترها سخت‌افزاری شبیه لپ‌تاپ‌ها دارند با این تفاوت که نمایشگر بزرگ است. به این ترتیب در اماکنی که فضا برای استفاده از کیس‌های قدرتمند مهیا نیست، از کامپیوتر بدون کیس استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین کامپیوترهای بدون کیسی که در حال حاضر متداول است، می‌پردازیم. با ما باشید.

بهترین کامپیوتر بدون کیس: HP Envy 27 B135t با قیمت ۱۴۵۰ دلار

اچ‌پی در این کامپیوتر بدون کیس از پنلی به قطر ۲۷ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده کرده که لمسی است. دقت نمایشگر بسیار عالی است و کنترل صدا به صورت لمسی در آن پیاده‌سازی شده است. با وجود عبور مستقیم HDMI می‌توان این کامپیوتر بدون کیس را به عنوان یک مانیتور رزولوشن بالا به تلویزیون و کنسول بازی و یا کیس و لپ‌تاپ متصل کرد و کارایی آن را دوچندان کرد. به هر حال یک مانیتور QHD به قطر ۲۷ اینچ به تنهایی بیش از ۳۰۰ دلار قیمت دارد.

این AIO کانفیگ‌های مختلفی دارند. کانفیگی که به عموم توصیه می‌شود ۱۴۵۰ دلار قیمت دارد:‌ پردازنده‌ی Core i5 اینتل در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت درایو SSD و ۱ ترابایت هارددیسک به همراه کارت گرافیک GTX 950M انویدیا.

بهترین کامپیوتر بدون کیس: HP Envy 27 B145se با قیمت ۱۶۰۰ دلار

اچ‌پی انوی ۲۷ را با پردازنده‌ی Core i7 اینتل و ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت درایو SSD و ۲ ترابایت هارددیسک نیز روانه‌ی بازار کرده است. نام دقیق این کانفیگ B145se است و قیمت آن ۱۵۰ دلار بیشتر است. سایر مشخصات و از جمله کارت گرافیک با مدل قبلی تفاوتی ندارد.

بهترین کامپیوتر بدون کیس ۱۰۰۰ دلاری: Asus Zen AiO ZN241IC

ایسوس در کامپیوتر بدون کیس Zen AiO ZN241IC از پنل ۲۴ اینچی فول اچ‌دی استفاده کرده است. این کامپیوتر بدون کیس فاقد تاندربولت ۳.۰ و عبور مستقیم HDMI است و حتی USB-C نیز در کار نیست اما سخت‌افزار داخلی نسبت به قیمت عالی است. از پردازنده‌ی Core i5 اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD و ۱ ترابایت هارددیسک استفاده شده است. معمولاً چنین سخت‌افزاری در کامپیوترهای بدون کیسی که ۱۳۰۰ دلار و بیشتر قیمت دارند دیده می‌شود.

ایسوس در Zen AiO ZN241IC از کارت گرافیک مجزا استفاده نکرده ولیکن قدرت پردازش گرافیکی تراشه‌ی اینتلی نیز برای امور گرافیکی مثل فتوشاپ و نرم‌افزارهای مهندسی کفایت می‌کند.

بهترین کامپیوتر بدون کیس برای گیمرها: لنوو IdeaCentre AIO Y910 با قیمت ۱۸۰۰ دلار

این کامپیوتر بدون کیس از پردازنده‌ی Core i5-6500 اینتل قدرت می‌گیرد که پسوند U یا M ندارد و در حقیقت یک پردازنده‌ی دستاپی است و نه لپ‌تاپی. کارت گرافیک آن هم GTX 1070 دستاپی است! بنابراین نمی‌توان آن را با لپ‌تاپ‌ها و سایر AIO‌ها قیاس کرد. لنوو این کامپیوتر بدون کیس را برای گیمرها طراحی کرده است.

از دیگر مشخصات می‌توان به پنل TN با نرخ نوسازی بالا اشاره کرد که برای گیمرها جذاب است اما با پنل IPS سایر مدل‌هایی که معرفی کردیم متفاوت است و از نظر دقت رنگ و روشنایی عالی نیست. رزولوشن نمایشگر مثل مدل برتر HP است. رم ۱۲ گیگابایتی در این مدل به کار رفته و پورت‌های متداول در آن پیش‌بینی شده است.

بهترین AIO اپل: Apple iMac 27 با قیمت ۱۸۰۰ دلار برای کانفیگ پایه

اگر به مک‌های اپل و سیستم عامل مک‌او‌اس علاقه‌مند هستید می‌توانید iMacهای جدید اپل را انتخاب کنید. مدل ۲۷ اینچی دارای تاندربولت ۳.۰ و پردازنده‌ی Core i5 کبی لیک اینتل است. ۸ گیگابایت رم و ۱ ترابایت هارددیسک ترکیبی و کارت گرافیک Radeon Pro 570 به همراه نمایشگری که رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل دارد از مشخصات جالب این iMac است.