مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ را با ویندوز ۱۰ اس معرفی کرده ولیکن می‌توان ویندوز آن را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا داد و حتی بازگشت به Windows 10 S نیز ممکن است هر چند تمام اطلاعات روی سیستم حذف می‌شود!

مایکروسافت لپ‌تاپ سرفیس را با سخت‌افزاری عالی طراحی کرده و سیستم عامل آن Windows 10 S‌ است. سیستم عاملی که قرار است سبک‌تر از ویندوز ۱۰ باشد اما به نظر می‌رسد که صرفاً محدودیت‌های بیشتری در اجرای اپ‌ها و نرم‌افزارها در آن اعمال شده است. مرورگر فقط می‌تواند Edge باشد و موتور سرچ نیز فقط Bing است. این محدودیت‌ها برای برخی کاربران خوشایند نیست و دوست دارند ویندوز ۱۰ معمولی را روی سخت‌افزار مرغوب خود تجربه کنند و این چیزی است پیشاپیش مایکروسافت به آن اندیشیده است.

کاربران لپ‌تاپ سرفیس می‌توانند تا پایان سال ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا دهند و پس از این دوره اگر به فکر ارتقا بیافتند می‌بایست ۵۰ دلار پرداخت کنند.

خبر خوش این است که در صورت نیاز کاربران می‌توانند به ویندوز ۱۰ اس نیز برگردند. برای بازگشت به ویندوز ۱۰ اس می‌بایست ایمیج ریکاوری ویندوز را از وب‌سایت مایکروسافت دریافت کرده و پس از پاکسازی تمام داده‌های موجود، ویندوز ۱۰ اس را نصب کرد و این تنها مشکل اساسی بازگشت به ویندوز ۱۰ اس است.