لپ‌تاپ جدید مایکروسافت، Surface Laptop با نمایشگر ۱۳.۵ اینچی PixelSense و پردازنده‌ی Core i5 کبی لیک اینتل و رم ۴ الی ۱۶ گیگابایت یکی از محصولات کوچک و قدرتمند ویندوزی است که مثل هر لپ‌تاپ دیگری ممکن است به تعمیرات نیاز پیدا کند. در ادامه به روش باز کردن سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت و بررسی تعمیرپذیری آن از نگاه آی‌فیکس‌ایت می‌پردازیم. با ما باشید.

در ۷۲۴ گجت امروز سراغ یک گجت محبوب و گران‌قیمت که محصول مایکروسافت است می‌رویم. سرفیس، نام محصولات برتر مایکروسافت بار دیگر با معرفی لپ‌تاپی به اسم Surface زنده می‌شود. مایکروسافت کیبوردی مرغوب با پوشش جالب Alcantara (نوعی چرم مصنوعی) برای لپ‌تاپ جدید طراحی کرده است. لپ‌تاپی که مثل مک‌بوک ایر اپل بسیار باریک و سبک است:

 با وجود باتری ۴۵.۲ وات نمی‌توان گفت که سرفیس لپ‌تاپی سبک اما دارای باتری کوچک و عمر باتری ضعیف است. اپل در مک‌بوک رتینا از باتری ۴۱ وات‌ساعتی استفاده کرده است. در تبلت‌های سرفیس پرو و آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی نیز باتری ۴۵ و ۳۱ وات‌ساعتی به کار رفته است.

توجه شما را به ویدیوی آموزش باز کردن کامل قطعات Surface Laptop‌ مایکروسافت جلب می‌کنم:

متخصصیت iFixit اشکالاتی و نکات مثبت تعمیرپذیری سرفیس را اینگونه توصیف می‌کنند:

  • در مراحل باز کردن برای تعمیرات داخلی، با کوچک‌ترین اشتباه لپ‌تاپ آسیب می‌بیند و به طور کلی برای تعمیر شدن طراحی نشده است!
  • رم و پردازنده و حافظه‌ی داخلی همگی لحیم شده و قابلیت جدا شدن ساده ندارند.
  • جک هدفون ماژولار است اما برای تعویض آن ابتدا باید هیت‌سینک و فن و نمایشگر و مادربورد را جدا کرد! و این یعنی جک هدفون هم مثل قطعات لحیم‌شده تعویض دشواری دارد.
  • باتری را با طی کردن مراحل خطرناک می‌توان جدا و تعویض کرد.

و در نهایت امتیازی که برای تعمیرپذیری سرفیس لپ‌تاپ در نظر گرفته شده، ۰ از ۱۰ است!