سرویس دانش و فناوری

مشخصات و قیمت بهترین کارت گرافیک‌های جدید ای‌ام‌دی، پیشتاز سری Radeon Pro Vega Frontier Edition فاش شد

ای‌ام‌دی کارت گرافیک‌های Radeon Pro Vega Frontier Edition را برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفته است و پس از معرفی این سری، خانواده‌ی دیگری با عنوان Radeon RX Vega برای کاربران معمولی و گیمرها معرفی می‌شود. احتمالاً کارت گرافیک‌های Radeon Pro Vega Frontier Edition از نظر توان طراحی حرارتی بهینه‌تر هستند اما از نظر قدرت پردازشی ممکن است ضعیف‌تر باشند.

شایعات حاکی از آن است که یکی از کارت گرافیک‌های Radeon Pro Vega Frontier Edition با توان طراحی حرارتی ۳۰۰ وات مجهز به سیستم خنک‌کاری هوایی است و نسخه‌ی دیگر آن با سرعت بالاتر، توان طراحی حرارتی ۳۷۵ وات دارد و سیستم کولینگ آن مایع است.

شایعه‌ی دیگر این است که قدرت پردازشی این کارت گرافیک بالاتر از Titan Xp انویدیاست. البته تایتان ایکس‌پی انویدیا توان طراحی حرارتی ۲۷۵ وات دارد و از نظر بازدهی محصولی عالی است. در برخی بنچ‌مارک‌ها مثل SPECVIEWPERF (نرم‌افزارهای مهندسی مثل سالیدورکس، کتیا و ...) و Cinebench (بنچ‌مارک رندرینگ) برتری زیادی متوجه کارت گرافیک جدید ای‌ام‌دی است.

قیمت این مدل احتمالاً ۱۲۰۰ دلار است و نسخه‌ی مجهز به خنک‌کاری مایع، ۱۸۰۰ دلار ارزش‌گذاری شده است. در این کارت گرافیک‌ها از تراشه‌ی Vega 10‌ با ۴۰۹۶ پردازنده‌ی استریم و سرعت کلاک نامشخص و همین‌طور ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی HBM 2 استفاده شده است که پهنای باس آن ۲۰۴۸ بیت است.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید