در تلگرام می‌توان با دانستن نام کاربری افراد، آنها را به عنوان مخاطب اضافه کرد و نیازی به دانستن و یا به اشتراک‌گذاری شماره‌ی تلفن نیست. در ادامه به روش تعیین نام کاربری و اضافه کردن مخاطبین از طریق نام کاربری می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مزیت استفاده از نام کاربری به جای شماره تلفن

تلگرام چندی پیش یک بروزرسانی مهم در اپ خود اعمال کرد تا بتوان بدون دانستن شماره‌ی تلفن، مخاطبی را اضافه کرد. به این ترتیب پس از عضویت در تلگرام با استفاده از شماره‌ی تماس، می‌توان یک نام کاربری تعیین کرد و آن را با افراد موردنظر به اشتراک گذاشت. در این صورت مخاطب بدون دانستن شماره‌ی تماس می‌تواند گفت‌وگو را آغاز کند.

در تعیین نام کاربری استفاده از حروف و اعداد و آندرلاین مجاز است اما کاراکتری مثل اسپیس (فاصله) مجاز نیست. می‌توان نام کاربری را تغییر داد ولیکن استفاده از نام کاربری که قبلاً استفاده شده، غیرممکن است.

اما چطور نام کاربری خود را وارد کنیم. پس از ثبت نام از طریق شماره‌ی تلفن، به منوی Settings تلگرام مراجعه کنید و در این بخش username را انتخاب کرده و یا روی آن کلیک کنید.

در ویندوز و مک‌او‌اس هم مسیر تعیین نام کاربری مشابه است:

چطور مخاطبی را با نام کاربری اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن مخاطب بدون دانستن شماره‌ی تماس کافی است نام کاربری وی را در منوی Contacts جست‌وجو کنید. مخاطب مورد نظر در لیست پدیدار می‌شود و می‌توانید روی آن کلیک کرده و گفت‌وگو را آغاز کنید.