در اینستاگرام می‌توان از عکس‌های متحرک با فرمت GIF نیز استفاده کرد اما این سرویس محبوب مستقیماً از GIFها پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه به روش ارسال تصاویر متحرک به اینستاگرام می‌پردازیم. با ما باشید.

کاربران اندروید و iOS می‌توانند تصاویر متحرک در اینستاگرام خود قرار دهند اما در حقیقت اینستاگرام از GIF پشتیبانی نمی‌کند! اگر تصویری با این فرمت آپلود کنید، نتیجه یک تصویر ثابت خواهد بود. برای آپلود تصویر متحرک می‌بایست آن را به یک ویدیوی کوتاه تبدیل کنیم.

روش ارسال تصاویر متحرک به اینستاگرام در اندروید

کاربران اندروید می‌توانند از اپلیکیشن ساده‌ی GIF to Video  برای تبدیل GIF به کلیپ ویدیویی استفاده کنند. این اپ ویدیوهایی با کدک‌های مختلف ایجاد می‌کند و حین تبدیل تصویر متحرک به ویدیو می‌توان ابعاد، سرعت ویدیو و تعداد دفعات تکرار انیمیشن را مشخص کرد. طبعاً با وجود قابلیت تکرار پخش ویدیو در اینستاگرام نیازی به تکرار انیمیشن نیست.

اپ دیگری که برای این مقصود مناسب است، Giphy نام دارد. این اپ جست‌وجوی تصاویر متحرک قابلیت به اشتراک‌گذاری تصاویر متحرک روی اینستاگرام نیز دارد و رایگان است.

به اشتراک‌گذاری تصاویر متحرک در اینستاگرام به کمک آیفون و آیپد

برای سیستم عامل iOS نیز می‌توان از Giphy استفاده کرد. این اپلیکیشن برای به اشتراک‌گذاری تصاویر متحرک در واتس‌اپ نیز کاربرد دارد و مثل نسخه‌ی اندرویدی تصاویر را به ویدیو تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن دیگری که شاید به سادگی گیفی نباشد، GIFConvert.er – convert gif to video for Instagram است. این اپلیکیشن با قیمت ۳ دلار در اپ استور اپل قرار گرفته است اما می‌توان از نسخه‌ی رایگان آن نیز استفاده کرد با این تفاوت که واترمارکی در گوشه‌ی ویدیو درج می‌شود.