این روزها دنیای اطراف پر از نمایشگرهای کوچک و بزرگ است و شبکه‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام و فیس‌بوک و توییتر ما را تهدید می‌کنند. علاوه بر خستگی مفرط چشم‌ها اگر مراقب نباشیم مشکلات گردن، ستون فقرات و حتی کمر و پاها نیز گریبانگیرمان می‌شود. در ادامه به معرفی مواد غذایی و میوه‌هایی که برای افراد خیره به نمایشگر مفید است، می‌پردازیم. با ما باشید.

در دنیای گجتی امروزی قبل از هر چیز باید اعتدال را رعایت کرد و برای مدت طولانی به نمایشگرهای درخشان گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر خیره نشد. حفظ فاصله‌ی صحیح و هر از گاهی نرمش‌های مفید کلید حل مشکلات بسیاری است. اغلب توصیه می‌شود که پس از یک ساعت کار با کامپیوتر و گجت‌های الکترونیکی مدتی از این وسایل فاصله بگیرید و نرمش‌های ساده انجام دهید.

از مواد خوراکی مفید برای افرادی که ساعت‌ها در تلگرام و اینستاگرام و ... وقت می‌گذرانند می‌توان به تمشک، زغال اخته، انگور و شاه‌توت اشاره کرد. این میوه‌ها با وجود مواد آنتی‌اکسیدان مثل آنتوسیانین مانع قرمزی چشم، نزدیک‌بینی، ریزش اشک، فشار به کره‌ی چشم و تاری و خشک شدن چشم می‌شوند. مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی که رنگدانه‌ی سبز و قرمز و همین‌طور آبی یا نارنجی دارند، از مشکلاتی مثل آب‌مروارید و آب‌سیاه و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

مصرف ماهی و امگا سه و به طور کلی غذاهای دریایی، مصرف اسفناج، سیب، چغندر، کیوی، سیر، زنجبیل و آجیل‌ها مثل گردو و بادام برای کاهش خستگی چشم مفید است.

و اما خوراکی‌های مضر که وضعیت چشم کاربران تلگرام و اینستاگرام را وخیم‌تر می‌کند: نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین، چیپس، شکلات و آبنبات‌ها و شیرینی‌ها موادی هستند که اشتهای شخص را بیشتر می‌کنند و به علاوه تمرکز وی را پایین می‌آورند.